Gå til innhold
Fiskersiden

Flyndre plasser på karmøy?


blackfish13
 Share

Recommended Posts

Er det noen som vett hvor det er flyndre plasser på karmøy plassene? Bør vel ha sand bunn siden det er der flyndrene liker seg best og der er det ikke tare å sette seg fast i. Jeg bor på Åkra så bør være på Åkra, Fekingstad eller Vea områdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt mulig har ikke noen flyndrer på arts listen min på stang :)

Edit: og har hørt at folk fisker på Ferkingstad en plass etter flyndre men vett ikke hvor. og på åkra sand er det kansje en plass der fra land?

Endret av blackfish13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Sandve-sanden får du lett Piggvar som BINN LADDEN sa. Men du kan også lure andre flyndrer vis du har litt flaks, Karmsundet (Flataskjer) Er det mye Sandflyndre med grei størrelse på noen. Kan også lure noen andre arter i det sundet.

Ulketryne

Endret av Ulketryne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del flyndrer på Åkrasanden. Både rødspette,sandflyndre og skrubbe.

Det meste har vært smått. Også er det piggvar på Ferkingstadsanden/stavasanden. Her er det jo også tatt noe havabbor opp gjennom årene.

Endret av sigurd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del flyndrer på Åkrasanden. Både rødspette,sandflyndre og skrubbe.

Det meste har vært smått. Også er det piggvar på Ferkingstadsanden/stavasanden. Her er det jo også tatt noe havabbor opp gjennom årene.

Det høres bra ut må nesten prøve det en gang. men hvor på åkrasanden står du da? Og du står vel på land eller er du i båt?

Endret av blackfish13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Svabergene helt inne på strendene. Vedavågen er jo en fin plass for sandflyndre - litt sånn nedenfor fotballbanen og litt mot brekkeosen. Her snakkes det om fiske fra land.

men er det ikke litt grunt der? Det er jo bare maks 3 meter ser jeg på sjøkartet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du trodde 3m var grunt for flatfisken, burde du ta deg en tur med lommelykta i ei båthavn om natta...

Om du trodde 3m var grunt for flatfisken, burde du ta deg en tur med lommelykta i ei båthavn om natta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du trodde 3m var grunt for flatfisken, burde du ta deg en tur med lommelykta i ei båthavn om natta...

Om du trodde 3m var grunt for flatfisken, burde du ta deg en tur med lommelykta i ei båthavn om natta...

Du har nok et poeng der ja, jeg har opplevd å tråkke på flyndre under bading(er ikke 3 meter lang).

Du har nok et poeng der ja, jeg har opplevd å tråkke på flyndre under bading(er ikke 3 meter lang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.