Gå til innhold
Fiskersiden

Første fisketur i kajakk


Franz
 Share

Recommended Posts

Har flyttet til en sjøtomt og kjøpt kajakk. Måtte prøve å fiske fra denne idag.

Har fått lyr fra land her før, og tenkte det var det som bet på - syns oppførselen var lik. Fikk en fin fight og trygg landing. Når jeg fikk sett nærmere på den ble jeg litt usikker på arten. Denne har en liten skjeggstubb og er overbitt. Trodde ikke hvittingen ble såpass stor? Kan noen med mer rutine enn meg (skal ikke mye til!) hjelpe? Det fremkommer jo ikke av bildet, men den har høy, flott ryggfinne og en mørk flekk på siden bak brystfinnene. Høres dette ut som hvitting?

9130507908_cb7633fa6c_b.jpg
IMG_3203 by henrikdagfinrud, on Flickr
Endret av Franz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje lett å sei, veit jo ikkje kor diger du er. Men vil tru den ligg oppunder, eller over 3kg, som er ein bra fisk i mine auge. :)

Til samanlikning var denne (min pers) 2,76kg og 63cm.
541566_10151494370785498_118326356_n.jpg

EDIT: Trur faktisk den er ein god del over 3 kg etter å ha studert biletet litt. Denne under er på 3,8kg.

91783_s.jpg

Endret av Dr. Hook
Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis med fin hyse og ikke minst kajakk. sikler etter å kjøpe meg kajakk sjøl etter å ha prøvd kajakkfiske i lånt kajakk et par ganger.

anbefaler forresten disse vektene: http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Vekter/Super-Samson.aspx har 3 stk sjøl og de er meget nøyaktige og enkle å bruke.

selvfølgelig vil man få flere desimaler på vekta med en digitalvekt, men fordel med å slippe å være avhengig av batterier oppveier det til gagns spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.