Gå til innhold
Fiskersiden

Jeg reddet to store sutere....


Recommended Posts

Det er mye dritt som flyter rundt i våre vann, blant annet garn som ikke lenger er i bruk.

Her en dag gikk jeg tilfeldigvis forbi et stort vann, da fikk jeg plutselig øye på et garn som lå og fløt inne ved bredden.

Jeg hadde god tid og tenkte jeg kunne rydde opp og fått dratt garnet opp på land.

Til min store forundring satt det to kjempestore sutere i garnet. Suterne var på størrelse med den det er bilde av her på FS.

(Norgesrekord) men riktignok ikke så stor mage.

Dette vannet er vel ikke kjent for å være noe sutervann, så jeg var litt i tvil om jeg

skulle kakke dem eller slippe de ut igjen.

Bløthjertet som jeg er valgte jeg å slippe de ut igjen selv om de var aldri så mye en fremmed art. Jeg lider for øvrig heller ikke av fremmedfrykt...

Mulig jeg var bløthjertet som ikke kakket de suterne, men prinsipielt ser jeg ingen grunn til å kakke fisker jeg ikke skal spise uansett hvilke

etnisk opprinnelse fiskene måtte ha.

Men det er i alle fall tydelig at det går en del store sutere rundt omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye dritt som flyter rundt i våre vann, blant annet garn som ikke lenger er i bruk.

Her en dag gikk jeg tilfeldigvis forbi et stort vann, da fikk jeg plutselig øye på et garn som lå og fløt inne ved bredden.

Jeg hadde god tid og tenkte jeg kunne rydde opp og fått dratt garnet opp på land.

Til min store forundring satt det to kjempestore sutere i garnet. Suterne var på størrelse med den det er bilde av her på FS.

(Norgesrekord) men riktignok ikke så stor mage.

Dette vannet er vel ikke kjent for å være noe sutervann, så jeg var litt i tvil om jeg

skulle kakke dem eller slippe de ut igjen.

Bløthjertet som jeg er valgte jeg å slippe de ut igjen selv om de var aldri så mye en fremmed art. Jeg lider for øvrig heller ikke av fremmedfrykt...

Mulig jeg var bløthjertet som ikke kakket de suterne, men prinsipielt ser jeg ingen grunn til å kakke fisker jeg ikke skal spise uansett hvilke

etnisk opprinnelse fiskene måtte ha.

Men det er i alle fall tydelig at det går en del store sutere rundt omkring.

suteren har vært her så lenge,at den neppe kan kalles fremmed.... suter er en flott sportsfisk,og på våren er mindre eksemplarer 5-8 hekto også gode å spise. synes du gjorde rett ved å slippe disse fiskene tilbake :) suter bør være en svært ønsket art etter min mening,selv om jeg ikke bifaller spredning på enkeltpersoners initiativ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.