Gå til innhold
Fiskersiden

Hvilken Berkley skelletor stang til ørretfiske?


can
 Share

Recommended Posts

Skal ha ei ny fiskestang til ørretfiske. Ser for meg litt variert men stort sett over tregrensa, vil ha noe som kaster langt også når det blåser og lurer litt på stanglengde og kastevekt. Vil helst ha 2 delt og har kanskje sett meg litt ut noen som heiter berkley skeletor alternativa det står om er disse:

Berkley Skeletor Pro 10' 2-12gr

Berkley Skeletor Pro 8' 4-24gr.

Berkley Skeletor Pro 9' 7-28gr

Alle tre blir levert fra skitt fiske. Er garantert ein del moment eg ikkje har tenkt på siden eg har klart mest erfaring i fiske i sjøen men ikkje så stor der heller med fiskestang. Men har allerede erfart at det går an og kaste med mye tyngre sluk enn det som er andbefalt, men i ferskvann bør eg vel kunne kaste lette spinnere og sluker også, ser vel kanskje for meg at det kan bli litt fisking med makk og.

10 fots stanga blir kanskje litt i lengste laget er kanskje mest gira på den på 8 eller kanskje 9 fot men her blir det mye synsing er er litt gira på å bestemma meg pga at eg trur at skeletor er ute av produksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid kastet lengre med en 10 foter en det jeg gjør med kortere stenger. Tror dette er noe man må prøve seg frem til.

En langtkastende sildesluk som ligger tett opp til maks kastevekt på stangen skal vel være nok til nesten alle vann du normalt vil treffe på. Har et par vann jeg liker der marbakken er 40-50 meter ute, men disse er ikke vanlige.

Herring jig og Jensen sild kaster godt og langt selv i vind. Fisker godt gjør de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg har alltid kastet lengre med en 10 foter en det jeg gjør med kortere stenger. Tror dette er noe man må prøve seg frem til.

En langtkastende sildesluk som ligger tett opp til maks kastevekt på stangen skal vel være nok til nesten alle vann du normalt vil treffe på. Har et par vann jeg liker der marbakken er 40-50 meter ute, men disse er ikke vanlige.

Herring jig og Jensen sild kaster godt og langt selv i vind. Fisker godt gjør de også.

Jeg vil anbefale Shimano hver dag i uken foran Berkley - har hatt noen veldig dårlige erfaringer med Berkley stenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 4 stenger av Berkley Skeletor, å jeg vil anbefale 10 fots 2-12 g. Dette er en herlig stang. Det er den jeg bruker mest, og til alt mulig. Kaster greit opp til 20g vis du kaster litt pent, å den kaster utrolig langt.

Selv om den er 10 fot blir den aldri for lang til fin fiske. Jeg bruker denne til og med i småbekker som er 1m brei til lett mark fiske.

Passer alltid på å ha 2 av denne tilfelle man knekker en :lolu: noe jeg gjorde for et par år tilbake.

Jeg har også en i 10 fots 8-32g, men det blir stort sett til at jeg kun bruker 2-12 g, selv i sjøen.

I motsetning til Asle1987 vil jeg virkelig anbefale denne serien, jeg kommer aldri til å ha en annen stang på topp. :bow:

Asle1987: hvilke stenger har du prøvd fra berkley da? Har du prøvd skeletor?

Endret av Zeratul84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 4 stenger av Berkley Skeletor, å jeg vil anbefale 10 fots 2-12 g. Dette er en herlig stang. Det er den jeg bruker mest, og til alt mulig. Kaster greit opp til 20g vis du kaster litt pent, å den kaster utrolig langt.

Selv om den er 10 fot blir den aldri for lang til fin fiske. Jeg bruker denne til og med i småbekker som er 1m brei til lett mark fiske.

Passer alltid på å ha 2 av denne tilfelle man knekker en :lolu: noe jeg gjorde for et par år tilbake.

Jeg har også en i 10 fots 8-32g, men det blir stort sett til at jeg kun bruker 2-12 g, selv i sjøen.

I motsetning til Asle1987 vil jeg virkelig anbefale denne serien, jeg kommer aldri til å ha en annen stang på topp. :bow:

Asle1987: hvilke stenger har du prøvd fra berkley da? Har du prøvd skeletor?

Ble vel muligens tatt litt på sengen der ja. Jeg har ikke prøvd Skeletor serien fra Berkley - mener du jeg burde prøve det og bli frelst?

Jeg er ikke låst til Shimano, men synes Beastmaster som jeg har nå er en utrolig deilig stang. Hvis du har tips til gode Skeletor stenger til salgs (gjerne brukt) så er jeg intressert i å gi det en sjanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.