Gå til innhold
Fiskersiden

litt dypvannsfiske


Pero
 Share

Recommended Posts

Jeg dro ut med det formål å få på noe større fisk i dag, enn hva de siste dagers laksefiske har resultert i, og satset derfor på primært Lange og Brosme. Jeg fant frem til en ny spot jeg har ønsket å teste, og en kan vel si at den innfridde til fulle. I løpet av kort tid landet jeg 2x8.5 kg brosme, 2x7 kg lange og 2x4.5 kg lange. Ikke så aller værst til å være utenfor her. Har jo fått større før, men skal definitivt teste ut denne fjellkjeden/veggen ytterligere :)for de som måtte være interesserte ligger bilder av fisk ligger her: http://per-willy-ormestad.blogspot.no/2013/08/some-deepsea-fishing-220813-tried-out.html

Brukte hakuma flyvende øye, slep på 0.50,m rigger med Lopez slange og en sirkel size 10/. makrell var agnet i dag. Dybde: 215 m.

Jeg lurer på om jeg ikke må en liten tur på havet i morgen au gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja, bruker sirkel når jeg drifter langs nye steder for å unngå å sitte fast hele tiden. Mister fort vel mye utstyr med vanlig j krok. kilte seg fast en 2 ganger i går, men begge ganger kom jeg greit løs igjen. tror ikke det hadde vært tilfellet med j krok. men mister nok en del mer fisk med sirkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ikke minuset med sirkel under driftfiske, om fisken har kroken i munnen og snur på hodet så sitter kroken i munnviken :)

all fisk som tar et bytte tar det nesten alltid i en roterende bevegelse, jeg har fiska med sirkel fra både oppankra og drivende båt i 15 år og vil ikke si det er noen signifikant forskjell i antall napp/krokinger av lange/brosme med j krok kontra sirkel.

mister færre fisk på sirkel er min erfaring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet en fin spot nå Aasmund:) var en kjapp tur ut i dag og loddet litt bunnforhold i området rundt, virker som fjell hele veien:) Ikke dette mudderet som det er så møe av utenfor her. fisket skjer nærmest i bunnen mellom to fjellformasjoner. toppene ligger på rundt 100 m. det dypeste partiet litt over 220. er et stort område som strekker seg vestover. er det jeg har funnet ut til nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner med å gratulere med å få så flotte forhold for å kunne fiske ved 200 mtr ved dine kanter :) Det skjer ikke ofte !! Gratulerer selvfølgelig også med flotte fangster, Per :)

PS : Håper ikke du har kastet brosmehodene : Indrefilè !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 5 langer i går med topp på 8 kg. I dag dro kompisen både torsk på 4 og sei på 6.5 på 215 m dyp. Vi fikk et par brosmer med største på 7.3 samt et par mindre langer. får se om det blir ny tur i morgen. Har vært fin fine forhold utpå, så vi har kunnet sjekke ut div spotter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.