Gå til innhold
Fiskersiden

Farge på sluk?


 Share

Recommended Posts

Skal ut i skumringen å fiske sjøørret i kveld, hvilke farger er best da`Lurer også på hvilke farger jeg burde bruke andre tider på døgnet.

Noen sier lyse farger når det er sol og mørke farger når det er kveld, mens noen sier lyse oppsiktsvekkende sluker når det er mørkt og mørke sluker som ikke reflekterer lys når det er lyst. Hva synes dere?

Endret av Athrox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg dro ut i dag lurte jeg på om jeg skulle ta en opphenger foran sluken? Jeg bestemte meg for å gjøre det. Da sto valget mellom en svart flue som hadde vært bra for sjøørret og en oransje/gul flue som jeg tenkte jeg kunne få en torsk på kanskje (lingnet litt på en reke), men jeg gikk for den oransje/gule.
Dette var det beste valget jeg har tatt idag :)
Aller siste kast før vi skulle bytte fiskeplass, satt jeg meg i bunn, vent bunnen napper vel ikke? Det var en smellfeit god torsk jeg hadde fått på flua mi, men den føltes akkuratt som en sjøørret :blink:
Den dro og nappa som en sjøørret som hadde fått i seg 20 energidrikker! Den hoppa også minst 1 meter over vannet ved innsveiving, jeg trodde jeg hadde fått en fin blank 2 kilos sjøørret, men opp kom en feit god torsk, litt skuffa over at det ikke var sø, men godt fornøyd ;)
Når jeg sløya den hadde den sikkert om lag 5 grønne/grå børstemarker i seg og 3 krabber, tror dere dette er et tegn på at det er en fin fiskeplass jeg fiska på? for den var ordentlig feit og hadde fått mye mat som kanskje er på fiskeplassen :P


Jeg klarer ikke å finne stedet hvor jeg kan legge ved filer (bildene av torsken), den pleide jo å være nederst i venstre hjørnet før? Er det endret plass etter layout oppdateringen fiskersiden har fått idag?

post-25088-0-40723500-1395607582_thumb.j

post-25088-0-80798400-1395607595_thumb.j

Endret av Athrox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.