Gå til innhold
Fiskersiden

God krok må bøyes tidlig


blogz
 Share

Recommended Posts

Har idag hatt med meg Onkel Gunnar på fisketur. Han må egentlig ta litt på sin kappe at jeg har blitt så gæærn som jeg er. Vi to har fisket en god del isammen siden jeg... vel siden jeg begynte å fiske.

P5150642.jpg

VI har fisket en del etter torsk og sei utenfor kysten her jeg bor og har hatt hytte oppigjennom barndommen. Vi har fisket ganske mye ørret i skauen og på fjellet. Vi har reist litt rundt til blandt annet Ossjøen, Kviteseid og Mykle på jakt etter storørreten. Vi har kjørt masse moped og hilux i Fritzôe skoger i sene, mørke, regntunge nattetimer på drag. Vi har teltet og gjort allt to fiskekammerater gjør sammen oppigjennom nå snart 25år eller så. Og idag var da altså Onkel Gunnar med på ett litt misslykket abborpass som etter ett bitte lite bytte av jaktmarker endte opp med å bli gjeddetur med en håndfull helt ålreite abborer som bonus.

P5150642-1.jpg

Tipper det blir fler turer framover etter denne litt utgytte tassen på ca 5KG

Hvor vil jeg så med dette?

Jo jeg vil med dette varmt anbefale fler av dere til å dra med dere en av de tidligste inspirasjonskildene til at dere begynte med sportsfiske på en tur. Det kan hende de rister litt på hodet av alle disse "moderne" fiskemetodene og fjollete fiskeartene dere fisker, men er dem bare litt som Onkel Gunnar så liker dem å komme seg litt ut.

Jeg skal ha med fadærn en av dagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bra i begynnelsen, helt til meitingen tok over og jeg fikk mye mer fisk enn fattern. Siden den gang er det "å gro fast" i sofaen som gjelder tydeligvis.. Men jeg er helt enig, å ta med seg de som fikk deg hektet på fiskingen fra barndommen av på tur er en bra greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.