Gå til innhold
Fiskersiden

Frankrike - Nytt innlegg for bilder


Gjest Frisch
 Share

Recommended Posts

Gjest Frisch

Begynner med å legge ut noen bilder fra mitt kamera. Andre kan slenge seg på etterhvert.

Et bilde fra oversiden av den swimmen jeg satt på. Mer klassisk karpespott skal man lete lenge etter.

klassisk_001.JPG

"Suicide Swim" (Dougle Falls), fiskene har 2 veier ut. Enten gjennom vannliljene eller mot meg....

suicide_001.JPG

Stang oppsettet med 2x8000 baitrunnere som ikke tålte presset på nærdistansefisket... og den borteste 10000 snellen som taklet det bra!

oppsettet_001.JPG

Oppsettet sett bakfra, Suicide Swim inn til høyre, og mer åpne swimmer rett ut 60 meter, og til venstre ca 20.

oppsettetb_001.JPG

En liten søt speilkarpe på 5.5 med fine skjell...

skjell_001.JPG

En liten speil på 6.2

6.2_001.JPG

9.2

9.2_001.JPG

Og til slutt den nye persen på 15.9 kilo. En svært drøy fisk å ta på 10 meters hold. En opplevelse som bla "ødla" en 8000 baitrunner!

15.9_001.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av Johannes

Du kler stor karpe Morten!

Men det ser også ut til å være det eneste....

(Sorry, klarte ikke dy meg, den var jo ferdig servert. Fjerner denne avsporingen bare Rmy får ledd fra seg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

sitat:Opprinnelig postet av Espen Ørud

sitat:Opprinnelig postet av Johannes

Du kler stor karpe Morten!

Men det ser også ut til å være det eneste....

(Sorry, klarte ikke dy meg, den var jo ferdig servert. Fjerner denne avsporingen bare Rmy får ledd fra seg...).

Gjør intet. Remy er allerde plassert på listen og har vel sånn ca...ja, skal vi se, rundt 18 timer igjen å leve. Du har noe lenger...[ B) ]. BTW, alle bildene er tatt med selvutløser, noe som heller ikke kler meg[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fete fisker! Til ekstremt nærdistansefiske og H-'N-H tror jeg du like gjerne kunne ha brukt ei multisnelle. De tåler i hvertfall mer enn haspel, og ikke minst er bremsen hvassere. Men å få en karpefisker til å bruke noe annet enn haspel er vel umulig. De færreste orker vel knapt å tenke i de baner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

sitat:Opprinnelig postet av cb

Fete fisker! Til ekstremt nærdistansefiske og H-'N-H tror jeg du like gjerne kunne ha brukt ei multisnelle. De tåler i hvertfall mer enn haspel, og ikke minst er bremsen hvassere. Men å få en karpefisker til å bruke noe annet enn haspel er vel umulig. De færreste orker vel knapt å tenke i de baner...

Sant nok det Cato. Men 10000 snellene er hakket vassere, og takler slike fisk. Men jeg må si tanken slo meg da jeg stod der med 2 skjeve 8000 sneller....[^]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

Her kommer bilder fra Bendik.... Han hadde den desidert råeste fisken på turen. Den Råeste puddingen, og de beste bildene (til mitt forsvar hade han fotohjelp, og fikk all fisken på dagtid,,, ;-) )[ :D ]

Swimmen til Bendik, også kalt "Steps"

260505_12080g_001.jpg

Superpuddingen på 19820 gram i forskjellige posityrer

270505_19820g_001.jpg

270505b_19820g_001.jpg

270505c_19820g_001.jpg

I tilegg fikk han en rekke andre fisk (9 totalt). Skal prøve å legge ut disse etterhvert. MEN Bendik fikk ikke bare turens største kærp, men også en malle... liten, men likevel en malle. Ca 2-3 kilo:

7160g_001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

Hmmmmm blir vel å banne i kjerka dette, men den 19kilosen ser jo ikke særlig bra ut da.... den siste på 7 derimot er en riktig lekkerbisken av en fisk. Er det en gress eller?

Det er klart at det kan diskuteres hvorvidt en fisk er pen eller ikke. Personlig synes jeg at denne fisken er superflott, da den representerer et genetisk segment hos speilkarpene. Enkelte fisk blir slik, mens andre ikke. Dette har ingenting med boilies å gjøre, som enkelte har antydet tidligere. Den siste fisken er en vanlig skjellkarpe[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

sitat:Opprinnelig postet av Matthew

Knallfine bilder Frisch!

Hva fikk Bendik malla på? Fisket dere med andre metoder også siden dere fikk såppas mye annen fisk..?

Såvidt jeg husker ble den tatt på levende mort som agn. Karpefisket begrenset seg til 3 stenger, men man hadde anledning til å fiske bla malle, gjedde, gjørs, black bass eller hva man ønsket med en 4. stang. Det ble vel tatt 2 små maller den tiden vi var der. De store på 100-150 pund ble ikke tatt....[^]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

sitat:Opprinnelig postet av MC85

Fy f*** for en mage på den 19kilosen.Så jo helt abnorm ut! Har mer sansen for skjellkarper jeg da....[ :D ]

Da bør du kunne glede deg til bildet av Tom Ole sin fisk på 16,7.... Kommer innen en dag eller så tenker jeg[^]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Frich som hjalp meg å legge ut bildene!

Malla tok på en 15 cm mort. Burde nok ideelt hatt større mort (skulle være ganske stor malle i dette vannet). Fisket med et realt søkke på bunn, og en 20 grams dupp 2-3 meter opp på sena (agnfisken midt i mellom) slik at agnfisken holdt seg oppe fra bunnen (og jeg kunne koble det hele til nappvarsleren). Dette er mitt livs første og største malle, så jeg synes det var litt morro. De tre nettene jeg prøvde etter malle (med en fjerde ekstrastang) hadde jeg napp hver eneste natt, så hvis flere hadde forsøkt seg kunne det nok ha vært landet flere malle på denne turen.

Er ellers litt enig med Karl Inge at skjellkarpene er penere. Hvis Tom Ole kommer seg hjem til fedrelandet så legger han vel ut bilde av sin meget flotte skjellkarpe. Man kan vel ellers stille spørsmålstegn ved hvorvidt mange andre fisker er pene. Jeg vil personlig ikke mene at f.eks steinbitt eller breiflaff er pene fisker, men de er ikke desto mindre flotte sportsfisk.

Alle karpene som ble fanget i vannet når vi var der ble tatt på boilies.

Bendik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg forstår jo på Frisch at de ga fin fight, eller kanskje jeg heller skulle si at jeg forstår av snellene til Frisch....

Jeg skal uansett ikke si så mye, som fisker alt fra laks til bergkutling... :-) Dessuten var det utrolig vakkert der nede, virkelig flott stemning slik jeg ser det, vakkert vann, er det en middelalder bygning/mur vi ser på ene bildet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Bendik.Ø

sitat: Hmmmmmm vil de si at de andre er speil alle sammen???

Jepp. De aller fleste som ble tatt i vannet var speil. Det er vistnok en definisjon på hvor mange skjell som skiller speil og lær. Disse hadde ikke veldig mange (kun langs ryggen og ved halen). En lærkarpe har imidlertid langt færre skjell.

Bendik

Drøy karpe og nær 20 Bendik! Grattis! Tipper vi får endel opplevelser å dele neste klubbmøte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.