Gå til innhold
Fiskersiden

Jigger. Hvor kjøpe?


yosh
 Share

Recommended Posts

de har sikkert haugevis av varianter av slike softbaits i statene. men det tar jo litt da. en mulighet er å binde på et par-tre mørkebrune/svarte zonkerstrips på et jigghode. har sett slikt brukt til vertikalfiske og spinnfiske i danske fiskeblader.

mulig det ville funke med svarte twintails også? men veit ikke hvem som selger det dessverre.

hva er du skal fiske etter forresten?

Endret av puderhunden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tanken er å lure noen store ørreter som er i et vann i nærheten. Her ble det for en del år siden sluppet ut noen store ørreter som ingen har sett noe til siden. Bare noen sjeldne, store plask.

Vannet er fullt av blodigler, og siden det er lettfanget og næringsrik mat, har jeg en teori om at det kan være noe å prøve ut.

Jeg var der på lørdag og hadde et par solide hugg på en svart jigg jeg tilfeldigvis fant i slukesken.

Dog, dette kan ha vært gjedde også, da det er en del av dem i vannet også.

Det er mest for å teste ut dette.

Ørreten som ble sluppet ut der kan like godt ha dødd, men synes det er rart om absolutt alle skulle stryke med.

Har sendt noen mailer til statene via Ebay, men dem virker ikke særlig lystne på å svare.

Har heller vendt snuten mor Sverige, og har funnet et par lovende butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.