Gå til innhold
Fiskersiden

Bestille Tasmanian Devil fra hvor?


Aurejeger
 Share

Recommended Posts

Ohoi :)

Jeg leter etter et sted bestille rimelige Tasmanian Devil sluker.

Jeg kikker først og fremst etter utenlandske nettsider som kommuniserer på svensk, dansk, eller engelsk da norske priser ofte gjør det uaktuelt å kjøpe utstyr i Norge.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten for mange å referere til, men cesar har valgt en godbit. Og så kan du komplementere med denne om du fisker i områder med endel tang...

Jeg har best erfaring med 13.5gr i sjøen - I ferskvann veksler jeg mellom 7gr og denne.

Knallfargene (gul/rosa/oransje/hvit) er mye brukt etter sjøørret når vannet er på det kaldeste.

Jeg har derimot ikke hatt lykke med noen av Tassiene med fargede vinger.....kan være tilfeldigheter men...

Ett annet kjent triks er å klippe av strengen og montere sluken som gjennomløper. Du har da muligheten til å velge egen krok - montere bak/fram, eller legge til små perler og annet juggel på riggen.

Ei beskyttende perle mot krokknuten bør du uansett ha. Den bør være så stor at den ikke kiler seg fast i hylsa. Merk også at hylsa på Tassien innvendig og i kantene er litt småruflete så bruk en litt grov fortom (fluorocarbon er kjekt).

Jeg bruker utelukkende Tassie/Cobra som gjennomløper, er ikke i tvil om at dette har økt krokningsprosent vesentlig.

En av fordelene til sluken er at den har ganske godt bæreevne, noe som gjør at den kan fiskes inn i ganske lavt tempo.

Endret av Lystfisker´n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.