Gå til innhold
Fiskersiden

Husk skarpe kroker!(videosnutt)


Aurejeger
 Share

Recommended Posts

Dette er et godt eksempel på hva som skjer når du fisker sjøørret med små-rustne kroker så jeg tenkte å dele videosnutten med dere...

Jeg så på treblekroken som hang på Toby sluken min og tenkte..."den tåler en tur til før jeg skifter den ut".

Om du er på passelig med alltid å ha skarpe kroker så slipper du forhåpentligvis slikt som dette som jeg opplevde for noen uker siden.

Skitt fiske med skarpe kroker alle sammen!!

Endret av Aurejeger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 4 months later...

Nei, det skjer ytterst sjelden, nesten aldri for meg om jeg bruker syl skarpe kroker.

Skarpheten på krokene mine har absolutt mye å si på om krokene trenger inn i kjeften eller ikke, og om de blir det eller ikke, og gjør de ikke det rister ørreten den lett av seg. Ihvertfall i lufta.

Det er min erfaring.

Jeg har ikke opplevd at noen ørret har kvitta seg lettere med en treble enn en enkel krok når den hopper og rister på seg slik som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVIS du klarer å kroke fisken ordentlig sitter den uansett om krokene i utgangspunktet var sløve eller ikke. Men sjansene for å kroke fisken er MYE bedre hvis krokene er spisse. Og ja, man mister fisk selv om krokene er spisse, men det skyldes jo at man statistisk sett med jevne mellomrom vil oppleve at noen fisker vil krokes dårlig uavhengig av krokenes forfatning. Noen har spekulert i at det er lettere å kroke fisken dårlig med svært spisse kroker, fordi disse finner feste for lett, også på steder hvor de blir sittende dårlig. Vanskelig å avgjøre dette, fordi man aldri kan si hva som ville ha skjedd om man fisket med en annen krok. Men totalt sett er jeg overhodet ikke i tvil om at det lønner seg å ha så spisse kroker som mulig. Derfor pleier jeg å sjekke krokene praktisk talt mellom hvert kast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.