Gå til innhold
Fiskersiden

Indre Oslofjord i Februar


kje
 Share

Recommended Posts

Jeg dro ut kl.15 i flott sol og rolig sjø for å denge etter sjøørret. Det var klar sikt et par meter ned og etterhvert ble det helt stille, noe som ikke akkurat er ideelt når det gjelder sjøørret. Jeg søkte etter varmere vann og sto i båten å kastet inn i viker som hadde 3 grader. Etter å ha byttet fra sluk til flue så jeg en flott torsk som fulgte etter flua og så at den tok. Gøy med blank sjø og klar sikt. Fikk den opp i båten for å veie den men vekta virket ikke. Tipper den var ca 2kg.

post-25360-0-52263400-1423774930_thumb.j

Slapp den ut igjen og fortsatte etter en liten sjokoladepause, nå med sluk. Det var utrolig stille og deilig, derfor skvatt jeg til og pulsen økte da det hoppet fisk rundt båten flere ganger. Jeg kastet mot hoppene og der satt den med én gang. Men den glapp like raskt som den tok. Jeg skiftet etterhvert plass og her fikk jeg kontakt nok en gang, og denne gangen fikk jeg den opp i båten etter en liten fight. Jeg tenkte sjøørret med én gang men så litt på prikkene tenkte kanskje det er en laks? Kanskje dere har en formening? Den var litt skadet i skinnet og har nok vært ute i en slosskamp. Jeg tok den med hjem og veide den til 825gram. Den hadde et par brisling i munnen så det var kanskje en del brisling i området selv om jeg ikke så noe på ekkoloddet.

post-25360-0-89166600-1423775078_thumb.j

Det fortsatte å hoppe fisk rundt båten og nær land. Jeg prøvde noen kast til før jeg kjørte hjemover i flott solnedgang.

post-25360-0-52358300-1423775133_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.