Gå til innhold
Fiskersiden

Litt piggskatefiske på Bokn.


Davidsen
 Share

Recommended Posts

post-20-0-84254400-1435311143_thumb.jpg

Piggskater har jeg forsåvidt fått en del av opp gjennom årene - men bare få over 3 kg. Å pynte litt på persen her hadde ikke gjort noe - samt at det er jo spennende å vente på skaterunnet. At vi i dag hadde tatt turen til en - for oss - ufisket del av Bokn gjorde jo ting mer spennende.

Vi rigget oss til med glidetackler - agnet med hel sild.

post-20-0-12909600-1435311699_thumb.jpg

Kaste ut og stramme opp - og sette i poden og vente på liflig lyd..

post-20-0-45072600-1435311765_thumb.jpg

Makrellternene fulgte med oss for å se til at alt gikk riktig for seg.

post-20-0-20102300-1435311839_thumb.jpg

...og foretok stupdykk for å liksom vise at det VAR liv i sjøen.

post-20-0-49048700-1435311886_thumb.jpg

En havert holdt også øye med oss.

Som lyn var klar himmel kommer en serie med pip fra min stang og snella gir fra seg snøre. Jeg lar fisken ta en del - før jeg sveiver inn og gir tilslag. Jeg kjenner god tyngde og fisken oppførsel levner liten tvil om hva det er. Sigurd får tak på fisken og vi er begge sikre på at jeg endelig har fått en som passerer 4.

post-20-0-84910400-1435312069_thumb.jpg

4,79 kg og 89 cm. Skatevinger er det ingen usmak på - men denne fikk svømme videre.

Vi fisket videre utover kvelden, men det ble med den ene. Men kvalitet vil jo alltid utdanke kvantitet, selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott fisk øystein,grattis! hva slags dybde liker disse seg på i denne "varme" årstiden? ser for meg at jeg må prøve å få en slik en i ferien,for jeg har og en puslete piggskatepers :P

Virker som om de er lettest å finne på 5-20 meter. Muuuligens hakket dypere om vinteren - men det virker som om dette er en art man kan fiske etter hele året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.