Lars Den Rare Posted November 7, 2015 Report Share Posted November 7, 2015 Hei, Når en går å kikker ved bryggekanter og slikt er det alltid masse småfisk i stimer på opptil noen titalls fisk. Er dette stort sett yngel eller noe å fiske på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eborge Posted November 7, 2015 Report Share Posted November 7, 2015 Kan være ganske mye rart! Men setter en tier på at det er tangkutling! En meget pen og artig fisk! Krokstørrelse latterlig liten og mysis/reke! Alternativt kan det være stingsild!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cannonbang Posted November 7, 2015 Report Share Posted November 7, 2015 Hei Beskrivelsen stemmer bra på trepigga stingsild, men det kan også være annet. på sensommeren og høsten kan det være sildeyngel eller seiyngel. Sildeyngelen kjenner du igjen på at den svømmer på en litt "åleaktig" måte. Ikke så mye som en ål riktignok, men med en litt mer bølgeaktig bevegelse enn de to andre. Det kan også være tobis, men den er som regel i rask bevegelse hele tiden. Tipper det er stingsild i de fleste tilfellene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterSL Posted November 8, 2015 Report Share Posted November 8, 2015 Tangkutling og stingsild er vanlig å se nedenfor brygger. Du får fange en med håv og se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Den Rare Posted November 8, 2015 Author Report Share Posted November 8, 2015 Jeg tenker veldig generelt her. Er det kun yngel av Sei og Makrell som går i små stimer på grunt vann? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterSL Posted November 8, 2015 Report Share Posted November 8, 2015 Jeg tenker veldig generelt her. Er det kun yngel av Sei og Makrell som går i små stimer på grunt vann? Leste du ikke svarene du fikk? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Den Rare Posted November 8, 2015 Author Report Share Posted November 8, 2015 Leste du ikke svarene du fikk? Ikke godt nok ser jeg. Misset ett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterSL Posted November 8, 2015 Report Share Posted November 8, 2015 Det kan jo være veldig mye forskjellig. Diverse yngel som nevnt ovenfor, stingsild, diverse kutlinger (Tangkutling, glasskutling osv...). Det jeg ser oftest i stimer på grunt vann er tangkutling. Men som sagt, fang noen med håv og undersøk fiskene, eventuelt ta bilde og legg ut her Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Den Rare Posted November 9, 2015 Author Report Share Posted November 9, 2015 Det kan jo være veldig mye forskjellig. Diverse yngel som nevnt ovenfor, stingsild, diverse kutlinger (Tangkutling, glasskutling osv...). Det jeg ser oftest i stimer på grunt vann er tangkutling. Men som sagt, fang noen med håv og undersøk fiskene, eventuelt ta bilde og legg ut her Har kjøpt meg noe mickrkroker så jeg hadde tenkt å prøve de. Latterlig vanskelig å få reke til å sitte på en krok i str. 22. Ser folk snakker om mickrokroker ned i str 32. Klarer ikke se for meg å få på reke på de. Tenkte å teste Gulp da jeg tenker denne har litt fastere konsistens. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterSL Posted November 9, 2015 Report Share Posted November 9, 2015 Hmm... Et rekefragment på en 22-krok burde gå helt fint med mindre du har alvorlig store og klumpete hender Prøv å agn en krok med ett enkelt rekerogn du, det går det også Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cannonbang Posted November 9, 2015 Report Share Posted November 9, 2015 Hei Du kan jo prøve med en liten bit av innmaten i en strandsnegl. det er et godt agn, og veldig seigt og fint. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts