Gå til innhold
Fiskersiden

Mine første karper


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

Var en tur i Kasut i kveld for å prøve meg på karpa. Må innrømme at jeg har vært der før uten å lykkes, sist under treffet. Men denne gangen gikk det bra.

Det var ingen andre fiskere der, så jeg fikk "gromplassen"

13062005013332du8Dxb2wHw3a.jpg?32

Og allerede etter fem minutter satt den første, 760 gram:

13062005013332OWLT8po1RYol.jpg?34

Litt senere fikk jeg en til, denne på 420 gram. Så fikk jeg den ene suteren etter den andre, så jeg moret meg med å prøve å ta "suter-i-vannet"-bilder.

13062005013332Ob8jRTQahL79.jpg?15

13062005013333DduxcmdoTxN6.jpg?75

13062005013333GrlPfw4JeEgo.jpg?99

Så fikk jeg plutselig på en skikkelig sprek fisk, og jeg rakk akkurat å se at det var en fin ørret før den datt av. Trist! Noen hadde lagt igjen en markboks med noen mark i, og i håp om å få på en ørret til byttet jeg ut maisen med mark. Men da fikk jeg noe jeg helst ikke vil ha (i den størrelsen):

130620050133325qaXereJ8s9L.jpg?76

Byttet tilbake til mais igjen, og så ble det moro!

130620050133321DLypIa2R6B4.jpg?25

2420 gram, og en helt grei karpe-pers for en allroundfisker. Moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer! karpe er den fisken som står bland de tre høyeste på ønskelista mi!

uansett fine bilder og gøy å se mangfoldet du drar opp...[ :) ][ :) ][ :) ] skulle ønske vi hadde et sånt vann her på jæren og. har hørt om et vann en time herifra, men om karpa finnes må gudene vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner. Og ja, det gjorde godt å endelig få karpe, det er jo liksom kongen blant karpefiskene. Det var mye krefter i den største, men ikke såååå mye som forventet etter å ha hørt hvor sterk karpa er, men det er kanskje forskjellig fra fisk til fisk. Uansett så den skikkelig tøff ut i vannet. Nesten så jeg fikk litt gjedde-assosiasjoner. (positivt ment)

Takk til Erlend som hadde fôret opp plassen, og klart jeg blir med en tur til, Jørgen - bare si ifra.

Jeg bør vel takke Syver også. Kanskje det er meitekurset hans som gjorde at jeg endelig fikk det til? [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av helliot

har søkt på nettet etter dette vannet, men finner det ikke. Noen som vil fortelle meg hvor det ligger?

Det er trist å se at folka her på forumet ikke gidder å hjelpe en ungdom som ønsker å finne ut hvor en kan fiske karpe. Jeg vet ikke så mye om karpefiske, men Ulsrudtjern i Østmarka og dammene ved Nærsnesi Slemmestad er verdt et besøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.