Gå til innhold
Fiskersiden

Diskusjon lakseturen mandalselva M ny info


Gjest pikewallis
 Share

Recommended Posts

sitat:eg skal nedover, selv om jeg ikke er fra haugesund - bor jo i Sveio jeg !!! Spør igjen her jeg, er det noen som har lyst til å kjøre sammen med meg?? Trivligere og rimeligere!

Om ikke jeg skal ha kone og baby + svigerbestemor i baksetet så må vi vel kunne ordne det, er store muligheter for at jeg kjører aleine nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av asmund aa

sitat:Opprinnelig postet av ford prefect

Hva er små str? binder litt dbl 10,trippel 12 og 1cm tuber.

Flere Haugesundere som skal ned utenom deg Asmund? Rune er vel travelt opptatt med skoolen[ ;) ]

Mvh

HEYYYY! Haugesunder????

ER fra Stord.[ :) ]

Hehe, såg det etterpå[ ;) ] my bad..

men du fisker med Rune Westre eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger inn oppdaterte bilder av fluer som du "må ha" i Mandal[ ;) ]

22082005223115f5HagoMICGt6.jpg?16

Et knippe med meget modifiserte Allys.. Str 6-8-10-12

Så noen Dagfluer

22082005223115rHHqm4Jsxo82.jpg?62

Og sist men ikke minst MANDALITTEN.

Min Favorittflue i Mandal, Min Største laks på denne er 8,6kg[ :) ]

22082005223115kLK7nOy1Gj4J.jpg?64

Dette er også ei flue man sikkert kan bruke med stort hell...

22082005223115N7wSrIa3F8w3.jpg?55

Alle fluene bindes på krokstr 6-8-10-12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elva var oppe i 40 kubikk kl 0100 i natt nå kl 0800 var den nede i 27 kubikk.

Dette vil si at mye fisk har flyttet seg i elva og ny fisk har kommet opp.[ :) ][ ;) ]

Det går rykter om økning av vannstaden i sone 4 før vi treffes i mandal og det kan slå meget godt ut.

Vi får danse regndans alle mann/kvinne slik at vi før nedbør i starten/mitten av neste uke.[ ;) ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare legge inn dette fra en annen tråd på forumet

Akkurat kommet hjem etter et døgn på hauge a- vi landet 7 og var borti flere. Stort sett alle i 2 kilos klassen, og merkelig nok kun fisk som hadde stått litt...Alle på flue selvsagt:) Flott vannføring, for øyeblikket har elva gått opp en god del.... Tidligere i dag sank den litt, og da gikkk det en god del fisk. Når elva så begynte å stige igjen dabbet aktiviteten noe av. Regner med at det tar seg opp igjen når den stopper å stige. Akkurat nå en god del dritt i vannet.... men dette da i sone 2....

Flott lesning gitt[ :) ][ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk telefon fra en kompis (fisket sammen på hauge a i dag(han fikk 2 og jeg 4(prikken stakk innom og hentet en kl. 16.30)) og han er selvsagt medlem i "de tre lakser"), som igjen hadde en kompis som hadde fisket under nødingfossen i dag.... komplisert:)

Poenget: han hadde fått 2 laks som hadde vært fulle av lus og kunne rapportere mye ny fisk på gang.....da er det jo noe på gang da:)Kan bli en meget spennende morgendag på elva....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værmelding for Øyslebø (ligger i sone 3)

Frem til onsdag skal det være lett overskyet med mye pent vær, men på torsdag kommer det regn.

I starten av perioden vil tempraturen ligge på rundt 14 grader, så vil den stige og på torsdag er det spådd rundt 19 grader.

Elva går opp og ned som en jojjo.

Den går nå på 26 kubbik, kl 0900 i dag tidlig var den på 41 kubikk.

Kl 0300 i natt var den på 23 kubbikk, kl 0100 var den på 37.

Dette gjør at fisken beverger seg og at ny fisk kommer opp fra havet[ :) ][ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten fælt å tenke tanken ut og hadde vel aldri trodd jeg skulle komme til å tenke det denne sesongen tatt i betraktning, men får nå håpe det ikke kommer for mye vann nå da.... Luktet nesten flom når en så hva som brygget seg opp uti der.... Men nå skal vel ikke akkurat det værste været komme hit da, som du sier så satser på bra forhold resten av sesongen:) Men i alle tilfelle:

Kan være et helsikan å komme seg ut på nedre nøding med mye vann, burde ha hatt båt el. lignende som backup. Blir jo temmelig stri strøm der når vannet går høyt. Og pass nå på å ikke gå for langt ut- dvs. nedover i elva- da det er rimelig vanskelg å komme opp igjen. Kan lett la seg friste av å følge på litt nedover.... Ellers en fin plass sent på sesongen og med noe høy vannføring. En del fisk pleier da å stoppe opp med østsiden mot bekken. Går det vann i bekken her drar det fisk....

Fuskeland D er jo grei med høy vannføring, så lenge det ikke går opp under trea da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å se at folket gleder seg, greit å gå inn med en positiv holdning, kan jo være at alt går til Helv******* med regn, muggent brød, sure nabor en snorkende Flemming mm [ ;) ][ :D ]

Nei dette blir bra, gleder meg veldig til å treffe alle sammen, og om vi ikke får fisk så får vi det sosiale. Og det kan måles i vekt og lengde det også.[ :D ][ :D ]

Kan jo si så mye at vi har booket in en fluebinder på fredagskvelden med lokalkunnskap om elven og dens beste fluer, både til SØ og laks.

Så oppfordere til de som ønsker å ta med seg binde utstyr[ :) ][ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"komme seg ut på nedre nøding med mye vann"

HVis dere skal fiske Nedre Nøding så sent i sesongen, så vær litt oppmerksom på at det står mye SØ der og venter på å komme opp i den bekken som ligger øverst på Nedre Nøding, veisiden. Det er mulig å vurdere C&R hvis SØ er for liten eller begynner å få gytedrakt (liten matverdi da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av caddis

Kan jo si så mye at vi har booket in en fluebinder på fredagskvelden med lokalkunnskap om elven og dens beste fluer, både til SØ og laks.

Så oppfordere til de som ønsker å ta med seg binde utstyr[ :) ][ ;) ]

Beste fluer?? Har han i det hele tatt fått fisk på flue i år[?][ ;) ] Går vel mest i sluk der i gården[ :D ]

NB: Hvis noen fortsatt driver med regndans bør dere slutte med det nå. Mandalselva på 20 kubikk er triste greier, men 150 kubikk er verre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bluebird:

ikke 100% enig i det du sier om farget sjøørret. laks er jo en ting. men sø har jeg ikke erfaring med at har bismak. jeg spiser all fisk jeg får og det kan være et ganske stort antall.. mesteparten av sø jeg får i sept. er oftest farget.

men det løpet du nevner, holder som regel alltid sø. over 80 kubikk ville jeg vært litt forsiktig med å vasse over til øya. skulle vel være mulig å få tak i en båt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil ikke være noen som får lov til å gå ut over regelverket til elven.

Værken på størrelse eller bag limit og de flese som er med er vel kjent for sin holdning når det gjelder C&R.[ :) ][ :D men dette blir opp til hver enkel så lenge de forholder seg til regelverket. Så ingen skal føle noe ubehag med å ta med fisk hjem[ ;) ]

Jeg forventer at de som skal være med på turen setter seg inn i regelverket og forholder seg til det[ ;) ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elva går forsatt opp og ned som en jojjo, og det er jo veldig veldig bra.[ :) ]

Den gikk på 21 kubikk kl 0100 i natt og kl 1100 gikk den på 41.

Dette gjør at ny fisk kommer og gamel fisk flytter på seg.

Ny fisk er bite villig og gamel blir det når ny fisk kommer[ ;) ][ ;) ]

Kæin det bli bettre [ :D ][ :D ]

Det er meldt inn 363 laks i uke 34, det gir 51 fisker pr.dag.

Største på 7,2 kg

Det er ca 4,3 mil lakseførende strekkning det vil si 1,18 laks pr kilometer, blir ikke lett å finne den da gitt [ :D ][ :D ]

Det man også skal ta med seg er at fra uke 34 så er det merkbart mer mellomlaks/storlaks som tas + alle de små [ :D ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.