omikk Posted December 14, 2018 Report Share Posted December 14, 2018 HEi, lurer og lurer....hvis en fisker liten SØ eller laks.. hvordan kan man se forskjell? E det egnetlig mulig å gjøre på 100%? Se på bilde ... halen har slakt bue.. lite prikker under sidelinje... hvor stor rolle spiller farge? dette er ikke min fangst...set den å nettet..så begynte jeg å lure) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
omikk Posted December 14, 2018 Author Report Share Posted December 14, 2018 (edited) en bilde til... hva tror dere og hvorfor? (halen er rett-SØ ,lite priker over hele kroppen-laks..) men usikkert... Edited December 14, 2018 by omikk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted December 14, 2018 Report Share Posted December 14, 2018 Det er en regel som sier at munnen til sjøørreten går forbi øyet, mens på laksen stopper den i bakkant av øye. Ut ifra det er begge sjøørret. Det meste annet stemmer for øvrig også med ørret her, men øye-munn regelen er den mest «matematiske». Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
omikk Posted December 14, 2018 Author Report Share Posted December 14, 2018 ..tenkte at regel med øye er forskjell på hun og han... finnes det en som har fint bilde av liten laks?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
omikk Posted December 14, 2018 Author Report Share Posted December 14, 2018 her er en eksempell..laks fra elva..(hun laks..) ...eller forstår jeg ikke til øyeregelen)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rage Posted December 17, 2018 Report Share Posted December 17, 2018 To øverste er sø, nederste er laks. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts