Rubjo Posted March 5, 2019 Report Share Posted March 5, 2019 Mangler den lille spacer ringen av kobber som sitter under drivverket til min kjære Abu Ambassadeuer 6500 CS Rocket Dette er jo bare en liten kobberskive så den burde kunne finnes i en jernvarebutikk med respekts for seg selv :-D Men da må jeg vite dimensjonen på denne. Noen som vet? Dreier seg om del #975156 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
abbor Posted March 5, 2019 Report Share Posted March 5, 2019 Antar skiva er laget av bronse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rubjo Posted March 5, 2019 Author Report Share Posted March 5, 2019 (edited) Eller noe sånt....delen lages ikke lenger, men fikk bestilt fra Black Dog Tackle i England sammen med en ny drivaksling. Gjengene var ganske slitt så fant ut at jeg skulle bytte den i samme slengen, og bestilte noen andre smådeler også som lett blir borte... Black dog, får vist laget disse skivene selv siden de ikke kan skaffes fra leverandør lengre. Edited March 5, 2019 by Rubjo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rubjo Posted March 5, 2019 Author Report Share Posted March 5, 2019 ....driver og tar min årlige storvedlikehold av sneller og utstyr, sjekker hva som må skiftes ut, kvesser kniver, rydder i slukbokser, kort sagt, gjør klar til sesongen :-D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dagniko Posted November 3, 2019 Report Share Posted November 3, 2019 Den aktuelle skiva har delenummer #5189, og har hatt det nummeret siden langt tilbake i tid. Tidlige utgaver er svakt buet, nyere er flate - og dette har betydning for justering av slark vs. friksjon. Tykkelsen kan også variere litt, uten at det er noe system I dette. Noen ganger er det best å ikke montere noen av de. Delen er helt kurant, og bør ikke være vanskelig å få kjøpt - men det finnes tydeligvis villedende "info" på nettet et sted. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dagniko Posted October 31, 2020 Report Share Posted October 31, 2020 (edited) Den 5.3.2019 at 17.24, Rubjo skrev: Mangler den lille spacer ringen av kobber som sitter under drivverket til min kjære Abu Ambassadeuer 6500 CS Rocket Dette er jo bare en liten kobberskive så den burde kunne finnes i en jernvarebutikk med respekts for seg selv :-D Men da må jeg vite dimensjonen på denne. Noen som vet?Dreier seg om del #975156 Glemte å kommentere det delenummeret i ovenstående innlegg. 9755156 er et nummer som bare ble brukt en kort tid tidlig på 1980-tallet, når noen hos ABU hadde "funnet opp" et nytt nummersystem som fungerte dårlig (de gikk snart tilbake til det gamle systemet). Delen er den samme som den buede (tidlige) utgaven av 5189. CS Rocket kom imidlertid med den flate, som fortsatt fås kjøpt - bortsett fra de tidligste (1991-1994) som kom med noe helt annet. Edited October 31, 2020 by dagniko Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts