omikk Posted June 14, 2019 Report Share Posted June 14, 2019 Er dette `merke` fra gråhegre eller annen storfugl? eller røv havfisk?... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piscator Posted June 14, 2019 Report Share Posted June 14, 2019 kan se ut som garnmerker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
omikk Posted June 14, 2019 Author Report Share Posted June 14, 2019 tror for liten fisk til garn...? ... og litt tidlig til tjuvfiske der jeg fisker nå.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cannonbang Posted June 14, 2019 Report Share Posted June 14, 2019 hei Piscator har nok rett, det er garnmerker. Jeg har fått endel sø på 250-400 g med slike merker. slitasjen på skjellene er typisk for garn, de slitws av når fisken står og kjemper for å komme løs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
omikk Posted July 6, 2019 Author Report Share Posted July 6, 2019 Det er rart... Se her... Jeg tror at jeg har god oversikt over tjuvfiskere på elva..men.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
omikk Posted July 10, 2019 Author Report Share Posted July 10, 2019 Kan ikke sove pga dette) Hvis det er garn skade så har fisken sår på den breddeste delen av kroppen...dvs før ryggfinnen ..ikke sant?... Sender bilder til ichtyologer) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lars p Posted July 27, 2019 Report Share Posted July 27, 2019 Kan være skarv. Eventuelt sel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
omikk Posted August 3, 2019 Author Report Share Posted August 3, 2019 Fikk bekreftelse fra naturforskere at dette er en skarv... Han jakter både horisontalt og vertikalt, følger fisken under vatn..så han kan angripe fra over og undersida... 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts