Gå til innhold
Fiskersiden

Lowrance Elite ti med Airmar tm 185


mavi
 Share

Recommended Posts

Har i dag ett Lowrance Elite ti 7 med 50/200-455/800 svingeren. Driver og ser ny båt og kjenner jeg og har litt lyst på en Airmar tm185m. 

Vil loddet jeg har i dag håndtere denne eller må en opp på hds?

Vurderer og om det kan være verdt å gå opp en str og har da ett budsjett på 20k +-litt for lodd og svinger. Vil en Elite ti2 9 med samme svinger være en god løsning eller er feks Hds live 7 eller noe annet en bedre løsning?

Driver primært havfiske mellom 80-150m men er nede på 250m og av og til og har vel en plan om å prøve ned i fjorder mot 400m så fint om det er mulig å se bunn og så der.

Endret av mavi
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elite Ti vil gjøre en god jobb med TM185M, jeg har sett en del skjermbilder fra dypere vann. Antar at Elite Ti har samme utgangseffekt som Simrad GO XSE, og da er ikke effekten så mye lavere enn HDS Carbon. Den største forskjellen mellom svingeren du har i dag og TM185M er forskjellen i følsomhet, ikke forskjellen i maks utgangseffekt. 

Endret av abbor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt et par år med elite 7 ti med samme 50/200-455-800 svinger før oppgradering til TM185M som har vært i bruk noen måneder nå. Min TM185M er koblet til en Simrad S2009 som står i nettverk med elite 7 ti og Lowrance link 9 VHF.

I mangel på Ethernet på elite 7 ti går denne med den gamle 50-200/455-800 svingeren for live logging og finspotting av struktur med downscan.

Svært fornøyd med denne kombinasjonen. TM185M er meget god på å finne fisk, men ved kjøring i medium chirp er strålebredden større enn 200 chirp på lowrance giveren. Ser dette spesielt godt på et sted som er en kløft som går fra 100 til 170m med ca 50m bredde. TM185M viser denne mye smalere enn lowrance giveren. Har ikke kommet så langt at jeg har testet samme sted med 135kHz for å se om det blir smalere.

TM185M og S2009 er innenfor budsjettet ditt og gir deg et svært kompetent ekkolodd. Elite'n kan gå med kart på fullskjerm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S2009 har ekkoloddmodulen fra NSS Evo2 så den er svært kompetent, S2009 skal få oppgradering, hvis den ikke allerede har fått, til v20.0 som er klart den beste ekkoloddsoftwaren til nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.