Eirik GS Posted May 27, 2021 Report Share Posted May 27, 2021 Hei! Finnes det noen god knute for å spleise multi til multi? Og: Hvor ofte bytter man multisene dersom den brukes jevnlig? Hvert annet år? Hvert 5. år? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted May 27, 2021 Report Share Posted May 27, 2021 Typisk dobbel uni. Multifilament bytter jeg ikke slik jeg gjør med mono (den byttes hver vår). Multifilament bytter jeg når jeg ser slitasje, dvs at den blir merkbart mykere, fliser eller trekker vann. På min mest brukte snelle betyr det to ganger i sesongen, på andre sneller jeg har er multien sikkert 5+ år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted May 27, 2021 Report Share Posted May 27, 2021 (edited) Jeg bytter multi sjelden, den kan sitte på flere år på sneller som ikke brukes så mye. Dessuten har jeg «snudd» snøret for å få den friskeste delen ytterst, av og til. På sneller som ikke brukes til havfiske eller laks, spoler jeg bare på 110 til 150 meter, og så har jeg noe tjukk mono i bunn som backing. Edited May 27, 2021 by TT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts