Gå til innhold
Fiskersiden

Endelig skjer det noe blant naturvernere..


Recommended Posts

Noen av de første jeg hadde kontakt med da jeg begynte å skrive om Friluftsfjorden var Nina Jensen og Maren Esmark, begge på marin avd i WWF utdannet marinbiologer og ivrige dykkere. Generalsekretær dengang var Rasmus Hansson. "Nå har du satt igang tanker her. Kan man verne en fjord". Begge damene ble generalsekretårer Nina i WWF, Maren i Naturvernforbundet. Men jeg har ikke hørt noen av dem snakke om vern i fjorden. Rasmus har kanskje nevnt det og mdg stemte for verneområde da SV tok saken opp i 2018. Nå går lederen i naturvernforbundet ut og snakker om vern, nullfiskområder og nei til bunntråling. Det er positivt og gledelig og dagens generalsekretår i WWF har vårt leder for marin avdeling og tar i det minste med politikere ut for å se på elendigheten noen steder innerst i fjorden. At folk ellers i landet får inntrykk av at sånn er hele oslofjorden er synd for det er naturligvis ikke bare for mye nitrogen og avrenning fra landbruket som ødelegger fjorden. Fjorden rundt Horten hvor jeg holder til er ikke på topp men heller ikke mye forskjellig fra 30 år tilbake i tid. De som holder igjen er byråkrater og politikere på Tinget. De er redd for å redde fjorden. Synd at de har bukta og begge endene. Det må vi få gjort noe med og ingen andre enn vi selv kan få det til. Stå opp for fjorden og livet i den og rundt den. Friluftsfjorden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.