Gå til innhold
Fiskersiden

Koblingskjema B258


pilken2
 Share

Recommended Posts

40 minutter siden, erik skrev:

XID er en chipp i ekkoloddgiveren som forteller ekkoloddet hvilken ekkoloddgiver du kobler til, slik at du ikke trenger å angi ekkoloddgiver i ekkoloddet.

Ok,  det står x-id på ledningen, vil det sei at det er ein chipp i svingeren ?  Da skulle vell eg bestilt ein ledning med xid ?    Veit du korleis eg skall koble ?

Takk for at vi alle får hauste av din kunskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis det står XID på merkelappen på kabelen til giveren så har den XID. Men dette er ikke noen krise, du kan fortsatt velge ekkoloddgiver manuelt. For ekkoloddgivere som ikke kan velges manuelt (feks TM185- og B175-seriene) så er det nødvendig at XID fungerer. Jeg har ikke koblingsskjema her dessverre, men det bør du kunne få fra support.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.2.2023 at 9.31, erik skrev:

Ja, hvis det står XID på merkelappen på kabelen til giveren så har den XID. Men dette er ikke noen krise, du kan fortsatt velge ekkoloddgiver manuelt. For ekkoloddgivere som ikke kan velges manuelt (feks TM185- og B175-seriene) så er det nødvendig at XID fungerer. Jeg har ikke koblingsskjema her dessverre, men det bør du kunne få fra support.

Ok, skall kontakte support, takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, pilken2 skrev:

Ok, skall kontakte support, takk for svar.

Fikk svar ganske kjapt hos support. Fikk koblingsskjema på svinger og  9 pinn plugg, skall teste i morgen.

ser at det er to  ledere for temp på svingerkabelen og bare ein på 9 pin kabele, jeg prøver bare og ser hva som skjer. 

hva mente du med å koble analog temperatur, Abbor ?

takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.2.2023 at 23.23, abbor skrev:

Analog temperatur er den hvite ledningen i svingerkabelen. 

Har prøvd både den hvite og brune men ingen temperatur,  ut fra tegningen ser det ut som både den brune og hvite skal brukes, men det er ikke viktig for meg, jeg har temperaturen på en annen svinger,

venter på en elite live 12.  fra mjøsen, har i mellomtiden prøvd b258 på elite ti2,    Det er mye klarere og mer detaljerte bilder med ss175 M  en med den b258. Fra 2009.   Har aldr non betydning ?

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.