pilken2 Posted February 7, 2023 Report Share Posted February 7, 2023 Hei Jeg har hatt èin Airmar b258 på eit furuno fcv 620. Nå skall jeg ha den på Lowrans elite ti2, jeg har kjøpt ei overgangsledning 9-pins til 7-pins for svinger uten X-ID som skal kappes og skjøtes. Noen som har koblingsskjema ? Hva er X-ID ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted February 7, 2023 Report Share Posted February 7, 2023 XID er en chipp i ekkoloddgiveren som forteller ekkoloddet hvilken ekkoloddgiver du kobler til, slik at du ikke trenger å angi ekkoloddgiver i ekkoloddet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilken2 Posted February 7, 2023 Author Report Share Posted February 7, 2023 40 minutter siden, erik skrev: XID er en chipp i ekkoloddgiveren som forteller ekkoloddet hvilken ekkoloddgiver du kobler til, slik at du ikke trenger å angi ekkoloddgiver i ekkoloddet. Ok, det står x-id på ledningen, vil det sei at det er ein chipp i svingeren ? Da skulle vell eg bestilt ein ledning med xid ? Veit du korleis eg skall koble ? Takk for at vi alle får hauste av din kunskap. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted February 8, 2023 Report Share Posted February 8, 2023 Ja, hvis det står XID på merkelappen på kabelen til giveren så har den XID. Men dette er ikke noen krise, du kan fortsatt velge ekkoloddgiver manuelt. For ekkoloddgivere som ikke kan velges manuelt (feks TM185- og B175-seriene) så er det nødvendig at XID fungerer. Jeg har ikke koblingsskjema her dessverre, men det bør du kunne få fra support. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
abbor Posted February 11, 2023 Report Share Posted February 11, 2023 B258 solgt via Navico har ikke XID så du trenger den ikke, anbefaler å koble analog temperatur. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilken2 Posted February 13, 2023 Author Report Share Posted February 13, 2023 Den 8.2.2023 at 9.31, erik skrev: Ja, hvis det står XID på merkelappen på kabelen til giveren så har den XID. Men dette er ikke noen krise, du kan fortsatt velge ekkoloddgiver manuelt. For ekkoloddgivere som ikke kan velges manuelt (feks TM185- og B175-seriene) så er det nødvendig at XID fungerer. Jeg har ikke koblingsskjema her dessverre, men det bør du kunne få fra support. Ok, skall kontakte support, takk for svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilken2 Posted February 14, 2023 Author Report Share Posted February 14, 2023 20 timer siden, pilken2 skrev: Ok, skall kontakte support, takk for svar. Fikk svar ganske kjapt hos support. Fikk koblingsskjema på svinger og 9 pinn plugg, skall teste i morgen. ser at det er to ledere for temp på svingerkabelen og bare ein på 9 pin kabele, jeg prøver bare og ser hva som skjer. hva mente du med å koble analog temperatur, Abbor ? takk for svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
abbor Posted February 15, 2023 Report Share Posted February 15, 2023 Analog temperatur er den hvite ledningen i svingerkabelen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilken2 Posted February 23, 2023 Author Report Share Posted February 23, 2023 Den 15.2.2023 at 23.23, abbor skrev: Analog temperatur er den hvite ledningen i svingerkabelen. Har prøvd både den hvite og brune men ingen temperatur, ut fra tegningen ser det ut som både den brune og hvite skal brukes, men det er ikke viktig for meg, jeg har temperaturen på en annen svinger, venter på en elite live 12. fra mjøsen, har i mellomtiden prøvd b258 på elite ti2, Det er mye klarere og mer detaljerte bilder med ss175 M en med den b258. Fra 2009. Har aldr non betydning ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
abbor Posted February 27, 2023 Report Share Posted February 27, 2023 Hvit er analog temperatur, bun er jord for temperatur og XID. SS175M er selfølgelig en mye bedre svinger enn B258. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts