Gå til innhold
Fiskersiden

Meitefiske etter storfisk i saltvann.


GuLe
 Share

Recommended Posts

Hei, i sommer vil jeg prøve meg på meintefiske i saltvann. 
 

Er der mulig å få storfisk på meitefiske? Isåfall hvordan skal jeg gjøre dette, med tanke på oppsett og «taktikk». 
 

Fisker i nedstrandsfjorden om noen har testet meitefiske der før. Er en veldig djup fjord så kan dette skape noen utfordringer?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meite er den beste metoden for å få stor fisk i saltvann, og kan praktiseres på alle dybder og etter de fleste arter fisk. Ja, utstyr og teknikk tilpasses etter dybde, art man fisker etter og ikke minst om man fisker fra båt eller fra land. Ta gjerne en kikk på Seebergs «Fiskeskolen» på YouTube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha rikelig med agn, gjerne to kroker. Rå fisk, reker eller scampi, gjerne begge deler.

Agnfiske er mest effektivt på dypere vann; 40-180m. Tolmodighet og øl kan være nyttig.

Fisker du på steinbunn får du sannsynligvis brosme eller lange - hvor stor som helst.

Fisker du på mudderbunn får du kanskje lysing, den kjemper til siste slutt.

Du vil ha en god lang nebbtang får å få ut kroken, dette er rovfisker - tennene er relativt små men sylskarpe.

Endret av sjøsprøyt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.