Gå til innhold
Fiskersiden

Hei, spørsmål om fiskestang


BasketFish
 Share

Recommended Posts

Jeg har hatt Shimano Speedmaster BX 270ML 3-delt i flere år. Den har nå tatt dagen. Jeg elsker den stanga og toppaksjonen. Den selges ikke lenger. Vet noen hvilke modell som har tatt dens plass? ER det Beastmasteren? Ja? Nei? Jeg må ha en ny stang med den samme raske toppaksjonen og det haster litt. Jeg har googlet opp og ned og sendt mailer hit og dit men ingen svar enda. Hvilke modell tok over for Speedmasteren? Jeg kjøpte noen ekstra billigstenger og blandt dem Shimano Vengeance og jeg merker jo med en gang forskjellen fra Speedmasteren. Den er tyngre og bare mer kjedelig å fiske med.

Endret av BasketFish
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shimano har fremdeles gode stenger men det virker som om skiftet av leverandør har gjort sitt innslag på utvalget i Norge.

 

Jeg kjøpte nylig et par Daiwa stenger, Luvias 5-25 10' og Shogun 10-35 10' og de er latterlig gode. Aksjonen er regular, så god stangbøy i den. Men hvis du ikke liker det så har du også Morethan 5-25 eller 7-35 med rask aksjon som Jaktia har på tilbud.

 

Har også en Lawson Arctic Trout, alle de har jo rask aksjon og dette pleide jo å være favorittstangen min. Men etter å ha testet Daiwa stengene så blir den ikke brukt så mye lenger. Det finnes veldig mye bra å velge mellom. Både Shimano og annet.

Endret av Gabriel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det jeg har fått høre av ulike butikker er at slik som det har vert de siste årene har land innenfor EU førsterett på utstyr og først etter det kan de i norge bestille inn. (Om jeg har forstått rett) Dette gjør det slik at det ikke er mulig å ha et godt sortiment med shimano stenger lengre. Har likevel hatt noen butikker som har sett på hva som er tilgjengelig og tilbudt å bestille til meg, men da må du rett og slett håpe at dette er noe butikken tilbyr deg og at stangen du vil ha er tilgjengelig for bestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutes ago, vikandreas7 said:

Det jeg har fått høre av ulike butikker er at slik som det har vert de siste årene har land innenfor EU førsterett på utstyr og først etter det kan de i norge bestille inn. (Om jeg har forstått rett) Dette gjør det slik at det ikke er mulig å ha et godt sortiment med shimano stenger lengre. Har likevel hatt noen butikker som har sett på hva som er tilgjengelig og tilbudt å bestille til meg, men da må du rett og slett håpe at dette er noe butikken tilbyr deg og at stangen du vil ha er tilgjengelig for bestilling.

 

Da er det bedre å ikke bestille i det hele tatt.. Hva hvis noe går galt og du er den eneste som har stangen i hele Norge? Da vil ikke reservedelene være lett tilgjengelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Gabriel said:

 

Da er det bedre å ikke bestille i det hele tatt.. Hva hvis noe går galt og du er den eneste som har stangen i hele Norge? Da vil ikke reservedelene være lett tilgjengelige.

Er nok mindre optimalt ja, men så har ikke det jeg har sett etter vert tilgjengelig heller. En mulighet om en er shimano freak da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutes ago, vikandreas7 said:

Er nok mindre optimalt ja, men så har ikke det jeg har sett etter vert tilgjengelig heller. En mulighet om en er shimano freak da.

Jo, du har et poeng der.

 

Har i det siste blitt enormt glad i Daiwa sine stenger så hadde nok blitt veldig irritert om jeg plutselig ikke kunne få tak i dem lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg endte på en BeastMaster 270ML 5-21gr med en vekt på 137gram og synes nesten den er bedre enn Speedmasteren jeg hadde. Jeg trodde den skulle være verre med tanke på aksjonen men den føles ikke langt fra Speedmasteren. Tror den er lettere enn den jeg hadde, jeg la merke til det. Storfornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.