RedBloodCat Posted September 7 Report Share Posted September 7 Har en 9'8 (300cm) stang i 4 deler (79,3cm) og en snelle i 5500. Ser etter en stangtube for det, men finner lite. Har folk noen anbefalinger, har helst ikke lyst til å bruke noe 400-500kr? Stangen: Penn Squadron III Travel SW Spinn 9'8" Snellen: Shimano Baitrunner XTB Medium Longcast Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted September 7 Report Share Posted September 7 Hvorfor vil du ha en tube? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted September 8 Report Share Posted September 8 Vrient med tube som også tar snella, da blir det mer stangbag. Men tube som bare tar stangen bør være overkommelig, og om du ikke finner det i butikk så er det en smal sak å lage selv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RedBloodCat Posted September 8 Author Report Share Posted September 8 Ok, hva børd jeg gjøre med snellen, egen liten korfert til den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RedBloodCat Posted September 8 Author Report Share Posted September 8 18 timer siden, TT skrev: Hvorfor vil du ha en tube? Ganske dyrt (for meg å være) utstyr, så har lyst til å ta vare på det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted September 8 Report Share Posted September 8 5 timer siden, RedBloodCat skrev: Ok, hva børd jeg gjøre med snellen, egen liten korfert til den? Til kortere transport i feks ryggsekk så putter jeg snella i en filtpose. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted September 9 Report Share Posted September 9 (edited) Den 8.9.2023 at 16.06, RedBloodCat skrev: Ganske dyrt (for meg å være) utstyr, så har lyst til å ta vare på det Å ta godt vare på ting er jo flott uansett! Både for lommebok og miljø Det er jo en ganske solid stang som kan deles i fire og dermed bli enkel å frakte, så jeg ville tenkt den var ganske safe i stangtrekket. Men det burde være overkommelig å få tak i et passende plastrør som du kan kutte til. Ellers finner du ymse rør og bager her: https://www.skittfiske.no/fiske/oppbevaring/stangtuber-stangposer Om du vil beskytte både stang og snelle, er kanskje en slik bag med plass til påmontert snelle like greit. Edited September 9 by TT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts