FatCat Posted September 14, 2023 Report Share Posted September 14, 2023 (edited) I går var jeg ute en tur ved Mjøsa for å teste landfiske etter ørret igjen. Det hadde jeg ikke gjort siden våren, så jeg var litt sugen på å ta noen kast. Etter en times tid gikk det på en ørret på bare 700g. Selvfølgelig en liten fisk til Mjøsa å være, men gøy å få napp Den bet på en Duo Wedge 95. Denne fikk selvfølgelig friheten tilbake og kan vokse seg større. Jeg har tro på sesongen fremover, da jeg så mye aktivitet i overflaten av både små byttefisk og større ørreter. Edited September 14, 2023 by FatCat 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted September 15, 2023 Report Share Posted September 15, 2023 Helt nydelig. Jeg har en ambisjon om å få til en spinnfisketur dit selv i oktober, riktignok med båt. Godt å se at det er liv. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FatCat Posted September 15, 2023 Author Report Share Posted September 15, 2023 4 timer siden, erik skrev: Helt nydelig. Jeg har en ambisjon om å få til en spinnfisketur dit selv i oktober, riktignok med båt. Godt å se at det er liv. Det skal være veldig gode muligheter i oktober. Vet ikke hvor du har tenkt deg, men jeg ser folk får fisk overalt fra Standlykkja, Espa, Tangenvika, Stange, Hamar osv. Så det står nok ørret de fleste plasser. Jeg kommer til å fortsette forsøkene fra land utover høsten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FatCat Posted November 12, 2023 Author Report Share Posted November 12, 2023 Det ble en ny ørret i dag. Ikke store saken, ca en halvkilo. Men det var godt å endelig ta en mjøsørret igjen. Denne ble tatt på det mest kjente stedet å fiske fra land: Kalkverket på Hamar. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted November 12, 2023 Report Share Posted November 12, 2023 Grattis! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts