Shaka Posted September 24, 2023 Report Share Posted September 24, 2023 Heisann! For 10-12 år siden var jeg ivrig fluefisker, men livet tok en annen retning og det forsvant for meg. Her om dagen svinga jeg stanga igjen og fikk min første fluegjedde på like mange år, og dermed var jeg hooked igjen Så i dag fylte jeg bellyboaten med luft og la fra land. Etter tre minutter begynte det å piple inn vann i min godt tilårskomne Slate Mastery vadebukse. Nå som den er tørr ser jeg den har slike rynker bakpå låret. Er den ødelagt, eller vil det la seg fikse med impregnering? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Den gule andungen Posted February 10 Report Share Posted February 10 Du har sikkert fått reparert vadebuksa di eller kjøpt ny. Men jeg fikk lyst til å fortelle en litt morsom historie. En ung venn skulle til Namsen og fiske laks, men det var hull i vadebuksa hans. En kjenning som var sykkelreparatør, hadde tilbudt seg å hjelpe med å lappe buksa. På verkstedet ble en kompressorslange med blåsepistol puttet oppi vadebuksa. Åpningen ble stengt med tynt tau og flere kjerringknuter. På dette viset skulle det bli lett å lokalisere hullet. Men da vadebuksa var passelig velfylt skjedde det morsomme, avtrekkeren hengte seg opp slik at luft fortsatte å strømme fritt inn i buksa. Vadebuksa vokste raskt fra størrelse small til medium og large. Alle febrilske forsøk på å få opp knutene mislyktes. Vadebuksa vokste til ekstra large og videre oppover. Til slutt var det størrelse elefant, men det stoppet ikke der. Plutselig kom det en kul på magen. Vadebuksa ble mer og mer gravid. 5. og 6. måned ble raskt passert. Snart var terminen også passert og det gikk langt på overtid. Sykkelreparartøren stod og holdt rundt kompressorslangen som en guttunge med heliumballong. «Nei, nei nei», sa han, men ingen høyere makter var lydhøre. Vadebuksa fortsatte bare å vokse og vokse. Til slutt var det en kjempestor ballong med et par bein stikkende ut. Alle vet hvordan dette måtte ende, men den smellen! Taket holdt på å lette og veggene dirret. Naboer kom styrtende til for å se hva som hadde hendt. På verkstedet fant de to sjokk- og hørselskadde reparatører stående i en støvsky mens gummibiter kom dalende ned. Vår unge venn måtte dra til Namsen uten vadebukse. Historien forteller ikke om det ble fisk. Men dersom det ikke ble napp, hadde han en god forklaring på det. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted February 11 Report Share Posted February 11 Undertegnede har en fortid som sykkelmekaniker, og har smelt noen slanger/ dekk. Det piper godt i ørene etterpå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts