Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskeveske/bag


mariusse
 Share

Recommended Posts

Jeg har til nå brukt en Osprey tursekk hver gang jeg skal ut på fisketur, men begynner å bli litt lei av å måtte ta av hele sekken og rote inni der hver gang jeg vil bytte sluk - det er på tide med en fiskeveske av noe slag.

Er det noen som har litt erfaring og har noen gode forslag? Noe med plass til noen slukbokser, en spole med fortomsnøre, ting og tang, plass å feste clipper, osv osv.

Edit: kun ferskvann-og-ikke-fluestang-fiske det er snakk om, om det har noe å si :)

Endret av mariusse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt fan av "chestpack" til slike ting, ikke minst fordi den kan kombineres med ryggsekk for de tingene jeg ikke tar frem så ofte. Min "brystpakke" kjøpe jeg på eBay for mange år siden, men siden det har utvalget eksplodert også i Norge, men ofte rettet mot fluehuer uten at det trenger å ha noen praktisk betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tendens til å ta med meg alt for mye utstyr, og har tre ulike fiskebagger/veskes som alle brukes jevnlig og ofte i kombinasjon. 

Men jeg sykler en del i forbindelse med fisketurer, og da foretrekker jeg ofte sekk. Sekken er bedre å bære og mye bedre å sykle med, enn en fiskeveske. Nøkkelen her er å kunne kombinere sekk med muligheten for å bære noe "på kroppen", slik @erik også er inne på. For min del holder det stort sett med en jakke med litt store lommer, der det enten er plass til en markboks, en flueboks eller en liten slukboks avhengig av hva jeg fisker med. For turene der jeg står med vann til hoftene langt uti elva, har jeg en egen vadejakke med relativt store brystlommer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.