Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskebriller


Elias.M
 Share

Recommended Posts

Dersom du vil ha billige briller med greit filter, kan du kjøpe på Aliexpress for 30 kroner. Eg har mange par der i frå, og dei fungerer heilt fint. Har også hatt frå Biltema som har fungert fint. Har hatt mange dyre briller som eg har kjøpt på skittfiske. Syns generelt ikkje at dyre briller er bedre polariserte enn billige. Er mest passform, design og kvalitet. Brillene mine slenger ofte i diverse sekkar eller bilar, og såleis greit at dei ikkje kostar ei formue. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/25/2024 at 12:02 AM, fiskebaronen said:

Dersom du vil ha billige briller med greit filter, kan du kjøpe på Aliexpress for 30 kroner. Eg har mange par der i frå, og dei fungerer heilt fint. Har også hatt frå Biltema som har fungert fint. Har hatt mange dyre briller som eg har kjøpt på skittfiske. Syns generelt ikkje at dyre briller er bedre polariserte enn billige. Er mest passform, design og kvalitet. Brillene mine slenger ofte i diverse sekkar eller bilar, og såleis greit at dei ikkje kostar ei formue. 

 

Briller til 30 kroner vs 2000.

 

30 kroners brille:

Polarisert

Plastlinse

Blir fort ripete

Ikke spesielt komfortable

 

2000 kroners Costa Briller:

Polarisert

Glasslinse (bedre klarhet)

Null riper til tross for mye bruk

Latterlig komfortable (i riktig størrelse), bestilte flere forskjellige typer Costa briller og returnerte de som ikke passet.

 

Og når det kommer til polariseringen så er det som du sier, stort sett alt de samme. De hjelper deg med å se hva som finnes under overflaten.

 

Men det finnes et unntak og det er såkalte "Low light" briller, med gulbrune linser. Der har du en del svært gode dyre briller, og de billige er ikke i nærheten av å matche dem.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.