Gå til innhold
Fiskersiden

Dødt forum


Recommended Posts

10 timer siden, Gabriel skrev:

Nja, hadde 4 timer i en liten jolle i dag med lufttemperatur på 4c, konstant vind, litt regn, masse bølger og fiske og jeg var dønn komfortabel hele tiden. :)Jeg er rett og slett superfornøyd med den.

har jo tørrdrakt som jeg bruker når jeg er på havet. Med varmedress under fryser jeg jo ikke i den, og det kan jo bare regne som bare det. Og med en skikkelig lue og med hetten på dressen fryser man heller ikke på hodet. Men fingrene er jo en evig utfordring. Fisket en uke i Nord-Norge mens det var et polart lavtrykk for et par år siden. Med rundt null grader, sluddbyger og frisk bris/liten kuling hele uken (og til og med stiv/sterk kuling en dag, men da kastet vi inn håndkledet), fikk fingrene kjørt seg, selv med neopren-hansker.  Og dårlig vær handler ikke bare om komfort, det handler også om sikkerhet og hvor lett det er å fiske effektivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/18/2024 at 11:19 PM, Gabriel said:

Nja, hadde 4 timer i en liten jolle i dag med lufttemperatur på 4c, konstant vind, litt regn, masse bølger og fiske og jeg var dønn komfortabel hele tiden. :)Jeg er rett og slett superfornøyd med den.

Ikke noe å si på det, at du er fornøyet er det som betyr noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
On 3/14/2024 at 2:11 AM, Gabriel said:

image.thumb.png.0a69d766032e70b1eb1c54a2987833b8.png

 

Mitt nye favorittplagg til drittværet.. En anorakk som går helt ned til under knærne, med integrert sittepute og vannsøyle på 30000mm...

 

Fantastisk plagg hvis man skal stå ute å fiske hele dagen i kaldt og surt vær, men ser ikke ut i måneskinn.. :p

Det beste regntøyet jeg har er en moderne utgave av god gammel regnhyre; det er en veldig stor og veldig rom selebukse og en veldig stor og rom regnjakke i signalgult med reflekser på. Det er litt tygre enn de lette tur-regntøyene, men kroppen min får kontinuerlig luftsirkulasjon på innsiden av tøyet og jeg blir ikke våt og kaldkokt på innsiden på grunn av svette. Hvis det er kaldt så har jeg luftige ullklær under som også bidrar til både varme og at det ikke blir klamt.

Endret av Slosprøyt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.