bab Posted April 11 Report Share Posted April 11 Jeg har tenkt og prøve meg på ørret fiske i en elv som vanlighvis er rolig men har regnet mye så er nok litt bevegelse i vann no. det er meldt en god del regn den dagen jeg tenke så lurte jeg på. hva skal jeg bruke???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted April 12 Report Share Posted April 12 Nymfer eller streamerfiske er klassisk vårfiske. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piscator Posted April 12 Report Share Posted April 12 og for øvrig er vel vannkvalitet en vel så stor utfordring som mengden vann nå i vårløsningen. Fluefiske, eller andre typer fiske for den saks skyld, blir ekstra utfordrende hvis vannet blir grumsete. Fargerike streamere presentert sakte nær bunnen er kanskje en av de tungene som kan fungere under slike forhold? Og fisken vil typisk oppsøke roligere partier av elven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts