Gå til innhold
Fiskersiden

Endelig lykkes jeg med ørret! (Storamoset i Time kommune)


Nefr
 Share

Recommended Posts

Har fisket i salt og ferskvann siden jeg var liten gutt, men det har alltid vært på nybegynner-nivå. Jeg og dama går mye tur i skog og fjell og jeg pleier å ta med stanga, men utenom en og annen skral liten skapning på 100-200 gram har det ikke blitt mye uttelling. Pleier å slippe ut disse da de erfaringsmessig er ganske bleke og vasne i kjøttet.

I det siste har jeg blitt mer interessert og gjort mye research på utstyr, fiskemetoder, hvordan jeg skal lese vannet, osv. Jeg skaffa meg noe skikkelig utstyr og tok turen til Storamoset ved rv 504 som vistnok skal være bra. 

Her ble det full klaff! Dette vannet er helt fantastisk for noen som ikke har så mye erfaring enda. Det ble tre feite og fine ørreter til slutt, den største var på ca 800 gram, hvertfall det dobbelte av tidligere pers! Knallrøde og faste i kjøttet også.

 

Messenger_creation_8dd5c038-b396-4e45-8d0b-ae098400b47d.png

IMG_20240417_135216494.jpg

Endret av Nefr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fangst! 
 

Jeg har opphav fra det området du fisket i, og deler faktisk navn med et vann ca en mil nord for det vannet du fisket i. Der liker jeg å tro at det svømmer noen enorme ørreter … :rolleyes:

Endret av TT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville foretrukket det orginale bildet for det ville jo vært ca 90% bedre, men jeg skjønner sladden nå i disse KI dager.

Kustig intellegens er jo bare et fasjonabelt ord på "dataprogram", hvorfor må vi kalle det noe annet spør nå jeg.

At teknologien er på frammarsj er greit det, men det trenger da virkelig ikke noe nytt navn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.