Jump to content
Fiskersiden

Med Lowrance Eagle på makrellfiske

erik
 Share

Recommended Posts

Været er ikke på vår side om dagen, men det hindrer oss ikke i å fortsette testingen vår av Lowrance Eagle med Tripleshot HD ekkoloddgiver. Denne gangen var det saltvann og makrell som var målet.

Vi satte ut båten ved Svelvik og kjørte sydover. Tanken var å fylle fryseren med makrell, for lageret vårt er tomt. Underveis fikk vi testet kombinasjonen Lowrance Eagle og TripleShot HD over dybder som er litt på kanten av hva de er anbefalt til.

2D_50%20meter.png

Les mer på bloggen: Med Lowrance Eagle på makrellfiske (teamcolibri.blogspot.com)

• Like 1

Jeg kan melde om store mengder byttefisk på den svenske vestkysten også. I enkelte områder koker det i overflaten så man tror det regner. Om det er småsild, brisling eller tobis klarer jeg ikke bedømme. Fasiten her etter noen forsiktige fiskeforsøk, er for øvrig to makrell. Men i motsetning til dere, så var jeg på jakt etter SØ … ;)

6 minutter siden, erik skrev:

Drar på hytta i kveld, og planlegger noen utfall på østsiden av fjorden de kommende dagene. Vi trenger desperat 20-ish kilo makrell, gjerne pir, til kommende Vestlandstur.

Skitt fiske! 

Jeg har fått en eneste makrell i Oslofjorden i år, og det var i Bunnefjorden. Holder med én for Havfiskern, da. ^_^
Effektiv fisketid i Bunnefjorden er dog neppe mye mer enn 20 min. Matrosene er mer opptatt av bading enn fisking, dessverre.