Kris636 Posted July 28, 2024 Report Share Posted July 28, 2024 (edited) Hei fiskefolk Helt ny på siden her. Har en gutt på 9år som har en våt drøm om å få kveite på kroken. Vi har hytte i svartefjorden/krokeide. Så om noen vet om noen steder i nærheten vi kan teste så hadde vi blitt veldig takknemlig. Dere kan evt sende en PM om dere ikke ønsker å spre det. Vi vil ikke si det videre og evt fangst blir belønnet med bilde av fornøyd gutt som kanskje blir en framtidig fisker. Edited July 28, 2024 by Kris636 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted July 29, 2024 Report Share Posted July 29, 2024 @Ølgylter vel den nærmeste til å svare på kveitefiske i den regionen. Jeg tipper dog det ikke bare er å «hente seg» en kveite …. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted July 29, 2024 Report Share Posted July 29, 2024 Det er en del småkveiter rundt sotra, men området rundt krokeide kjenner jeg ikke i det hele tatt. Det er også et område med mange garnfiskere uten magemål så jeg har ikke lyst å komme med noen tips. Jeg går utfra at du ønsker det skal være nært hytta, så send en pm med lokasjonen på den så kan jeg ta en titt om det er noen sannsynlige plasser nært. Bruker du båt er det lettere, men det er mye morsommere å få dem fra land. Jeg vet at små barn kan være habile fiskere, men hvis poden ikke er vant med kraftige fisk bør du fiske på lyr og sånt først slik at hen venner seg til utras. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts