Jump to content
Fiskersiden

Sjøørret fiske fra stavern til sandefjord området, trenger raske rips.

fiskerikarlsen
 Share

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Sjøørret fiske er i grunn veldig enkelt, sjekk google maps, se etter strender og skjær med "tigerbunn".

Tigerbunn betyr at du har en blanding av åpne sandområder med tang og tare her og der.

Finner du tigerbunn, finner du sjøørret.

image.thumb.png.b3328c17b2bcc6a60a900b8a7a039daa.png

Se for eksempel godt over dette området rundt Malmøya.

Her så jeg kort på Malmøya:

image.thumb.png.1ece29b21ad99a00699a3302d8cd11ad.png

image.thumb.png.c64d6331773cd417f5586eb83f73dc4c.png

Begge de områdene her er store områder på Malmøya som garantert kommer til å ha masse sjøørret. Det ser helt fantastisk ut.

Det er ikke vanskeligere enn som så. Sandstrender, litt tang, og det er bankers.

• Like 1

Fine tips fra @Gabriel her. Jeg kan legge til ett til: Vær i bevegelse! 

Det er lite effektivt å stå å dunke på samme plassen særlig lenge. Forsøk heller å fiske av så store områder som mulig innenfor den tiden til rådighet. 

Skal du ha et tips til, så er det at sjøørreten kan stå overraskende grunt, særlig om våren. Dette bør ha betydning både for hvor du fisker og hvordan du nærmer deg mulig fiskeplasser. 

5 hours ago, TT said:

Fine tips fra @Gabriel her. Jeg kan legge til ett til: Vær i bevegelse! 

Det er lite effektivt å stå å dunke på samme plassen særlig lenge. Forsøk heller å fiske av så store områder som mulig innenfor den tiden til rådighet. 

Skal du ha et tips til, så er det at sjøørreten kan stå overraskende grunt, særlig om våren. Dette bør ha betydning både for hvor du fisker og hvordan du nærmer deg mulig fiskeplasser. 

Kan skrive under på denne, jeg tar ofte kilosfisk på en halvmeter dypt vann. Har plasser hvor man tar på første kast hver eneste gang man stikker dit, helt uten unntak, hvor man kaster på under en halvmeter dybde.

Siste sjøørreten jeg tok (med meg hjem) var fanget 2 meter fra land.

• Like 1