fiskerikarlsen Posted December 29, 2024 Report Share Posted December 29, 2024 Jeg er sjøørretfisker og skal ut i morgen etter flotte blanke kubber eller sardiner da. Trenger tips om områder som er bra i Larvik sandefjord Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiskerikarlsen Posted December 29, 2024 Author Report Share Posted December 29, 2024 Trenger tips nå det haster!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted January 10 Report Share Posted January 10 Sjøørret fiske er i grunn veldig enkelt, sjekk google maps, se etter strender og skjær med "tigerbunn". Tigerbunn betyr at du har en blanding av åpne sandområder med tang og tare her og der. Finner du tigerbunn, finner du sjøørret. Se for eksempel godt over dette området rundt Malmøya. Her så jeg kort på Malmøya: Begge de områdene her er store områder på Malmøya som garantert kommer til å ha masse sjøørret. Det ser helt fantastisk ut. Det er ikke vanskeligere enn som så. Sandstrender, litt tang, og det er bankers. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted January 10 Report Share Posted January 10 Fine tips fra @Gabriel her. Jeg kan legge til ett til: Vær i bevegelse! Det er lite effektivt å stå å dunke på samme plassen særlig lenge. Forsøk heller å fiske av så store områder som mulig innenfor den tiden til rådighet. Skal du ha et tips til, så er det at sjøørreten kan stå overraskende grunt, særlig om våren. Dette bør ha betydning både for hvor du fisker og hvordan du nærmer deg mulig fiskeplasser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted January 10 Report Share Posted January 10 5 hours ago, TT said: Fine tips fra @Gabriel her. Jeg kan legge til ett til: Vær i bevegelse! Det er lite effektivt å stå å dunke på samme plassen særlig lenge. Forsøk heller å fiske av så store områder som mulig innenfor den tiden til rådighet. Skal du ha et tips til, så er det at sjøørreten kan stå overraskende grunt, særlig om våren. Dette bør ha betydning både for hvor du fisker og hvordan du nærmer deg mulig fiskeplasser. Kan skrive under på denne, jeg tar ofte kilosfisk på en halvmeter dypt vann. Har plasser hvor man tar på første kast hver eneste gang man stikker dit, helt uten unntak, hvor man kaster på under en halvmeter dybde. Siste sjøørreten jeg tok (med meg hjem) var fanget 2 meter fra land. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiskerikarlsen Posted January 12 Author Report Share Posted January 12 Hei tusen takk for svar skal ta med meg tipsa videre. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vango Posted January 14 Report Share Posted January 14 Ula området er heller ikke å forakte. Lett å komme til. Gode plasser fra Ula Camping til Herfell Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiskerikarlsen Posted Wednesday at 01:13 PM Author Report Share Posted Wednesday at 01:13 PM Hei tusen takk for svar skal ta med meg tipsa videre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts