Gå til innhold
Fiskersiden

59 cm rödspätta.


jarmoK
 Share

Recommended Posts

Var uppe i Tromsö för tredje gången i år och blötte lina.

Fisket var på topp med några riktiga tungviktare och nya personbästa för både mig och min sambo Annelie.

Vi ankom to 25 aug och äntrade in på restaurang Skarven för att fira Annelies 30 årsdag. Efter diverse intag av mat o dryck bar det iväg till Kvalöy för fiske i 4 dagar.

Torsdagen blev det mest fest.

Fredagen tar Annelie en kveite på 25 kg![:0] Fighten varar ca en halvtimme innan kveitan är i båten. 130 cm lång.

Samma dag tar hon en steinbit på 9 kg. Jag får 4 st med en största på runt 8.

Lördagen ger oss blandad fångst med en hyse på nära 4 kg på topp.

Söndag letar vi efter vikar o branter som kan tänkas ge resultat i form av rödspätta el annat kul. Det blir återigen några steinbitar och en del hyse. Kul fiske men inget speciellt att rapportera om.

Måndag = hemresedag.

Tidig start på dagen för att hinna utnyttja tidvattnet till fullo, innan det var dags att ta flyget från Tromsö till Oslo. Börjar med att fiska av platsen som på fredagen gav Annelie kveitan.

Ger upp 5 tim senare för ett sista test efter rödspätta.

Som vanligt så sker det ting timmarna för man måste packa ihop!

Efter en halvtimme suger det till försiktigt i räkan som nu befann sig på 35 m djup. Känner att det är en stor flundra av något slag..

Sakta ser jag nåt stort prickigt sväva uppåt mot båten. Känslan när jag har spättan i båten är går inte att bytas mot pengar.

Rödspättan vägde exakt 3400 gr och var 59 cm lång[ :) ]

Nu är spättan orensad i frysen i väntan på en avstöpning[ ;) ]

Lägger in bilder på firrarna om nån dag

Tight lines/ JarmoK

ps:Behöver jag säga att jag liker era hav..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det var förj**la kul! Det var ett tackel bestående av 3 st blekksprut varav 2 st ovanför pirken och den tredje i överste fjäderringen. Trekroken på pirken var ersatt med 10 cm 0.50 nylon och en nr 2 kamasan 980.

Både jag o Annelie stortrivdes såpass att vi åker upp igen om ca 3 uker.

Eftersom jag blir mobbad av sambon min för min resultstlösa kveitajakt i år, ( 200 effektiva timmar än så länge)så finns det inte så mycket annat att välja på.

Rödspättan var ren flax att den bet på utan någon större satsning

Nästa tur blir det en tung attack i denna vik kan jag lova.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder kommer inom några dagar. Kameran blev kvar i flytoverallen i all hast. Den är skickad idag så jag hoppas jag kan kika på alla foton imorgon. Det är en Optio waterproof, så det finns en del tuffa undervattenskort som jag är spänd på att se hur de blev! B.l.a ett kort på kveitans utmärkta kamouflage där man bara ser en teaser i form av en bläckfisk med en stor skugga under..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Några foton på fiskarna i denna rapport.

http://www.sportfiskeforum.se/album_page.p....php?pic_id=742

http://www.sportfiskeforum.se/album_page.p....php?pic_id=744

http://www.sportfiskeforum.se/album_page.p....php?pic_id=743

Ska lära mig att sätta in bilderna direkt på fiskersiden i framtiden :)

Tid är fisk./Jarmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.