Gå til innhold
Fiskersiden

Ny tjeneste - gratis lagring av foto på nett


oracel
 Share

Recommended Posts

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av oracel

Enig Espen, jeg må finne på noe bedre der. Problemet er at brukeren må på en eller annen kunne kjenne igjen treffene på det han søker etter, og jeg vet ikke om andre måter å gjøre det på enn å vise epost-adressen. Noen forslag til hvordan jeg kan løse dette?

Navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm tja, men nå blir jo ikke navn lagret. Og om det skulle bli sånn, så må jeg lage til et ekstra felt for det. Det betyr at det blir enda mer som brukeren bør fylle inn, og selv om det kanskje ikke er åpenbart, så øker det kompleksiteten ganske mye.

Jeg antar at man kan vise bare bildene og men ikke eposten inntil videre, så får jeg se om jeg finner en bedre løsning senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppdatert tjenesten litt, og har lagt til følgende ny funksjonalitet:

[*]Epost-adresser er nå gjemt

[*]Bilder kan nå slettes manuelt. Ved opplasting av bilder får man tilsendt et passord som man kan bruke hvis man senere vil slette bildene selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Idag rundet fototjenesten 1500 bilder - trafikken har økt en god del siden jeg lanserte denne tjenesten. Hyggelig å se at den er populær og at folk liker den [ :) ]

Idag oppgraderte jeg også fiskevatn.no-kontoen til dobbelt så mye lagringsplass og enda mer båndbredde, så det er bare å kjøre på med så mange fotografier dere klarer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Gjest gjørs

Jeg kom på en ekstra funksjonalitet som hadde vært veldig kjekk. Jeg bruker tjenesten ganske mye, men når jeg skal lete opp gamle bildeserier for å benytte linkene på nytt, så er det veldig mye leiting som må til for å finne frem de riktige bildene. Det er da mye enklere å legge inn bildene på nytt, noe som vil øke diskforbruket til oracel vesentlig.

Er det mulighet for å legge til funksjonalitet som et subject eller bildeseriekode som sendes i bekreftelsesmailen? F.eks. "hugos håkjerringstur", ny nrek på karuss", "solnedgang i bahamas", "bildeserie av KIS og katt" .

Eller sende med små thumbnails i mailen, slik at jeg kan lettere se gjennom mailen og finne riktig serie. Gjerne begge deler.

Må ellers få takke for en genial tjeneste. Utrolig enkel og smart. Denne har jeg brukt mye, og kommer til å bruke den fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjørs, Vilhelm og Lasse:

Fototjenesten trenger litt kos, det er jeg helt enig i. Men først av alt må jeg finne ut hvordan den tjenesten skal drives videre. Slik det er nå, så bruker den veldig mye båndbredde og koster mye å drive. Jeg prøver fortsatt å få tak i sponsorer, men jeg er ikke særlig god til å markedsføre meg selv ;) Så før jeg planlegger noen nye kule features, vil jeg aller første se om jeg finner en løsning på den økonomiske problemstillingen.

I tillegg er jeg opptatt med dagbokprosjektet iallfall frem til begynnelsen av juni :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en kjapp sjekk, ser ut til at leverandøren min er tom for diskplass:

[sportsfiske@web01 ~/fiskevatn.no/wwwdocs/foto]$ df -H

Filesystem Size Used Avail Capacity Mounted on

/dev/twed0s1a 150G 140G -1.7G 101% /

devfs 1.0k 1.0k 0B 100% /dev

/dev/twed0s1d 1.0G 6.1M 925M 1% /tmp

Får håpe de fikser det snart. Fint du sa fra ;)

Endret av oracel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå har fiskevatn.no blitt flyttet til en dedikert løsning med bedre plass og fleksibilitet! ;)

Dere har etterspurt litt ny funksjonalitet:

  • Bedre eposter med flere detaljer (thumbnails m.m)
  • Personlig arkiv med mulighet for å definere mapper

Jeg spinner litt videre på dette og foreslår:

  • Mulighet for å knytte bilder opp mot en brukerkonto (når man er innlogget på fiskevatn.no)
  • Et personlig fullverdig galleri med fotoalbum
  • Fortsatt mulighet for å legge inn bilder kjapt og enkelt
  • Knytte bilder opp mot fiskedagbok og innsjødatabase

Flere idéer før jeg begynner å hacke i vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjørs

Mulighet til å lage eget subject på svarmail ved opplastning.

F.eks. Karpetur i myrhølet. Kystmeite 18.03.2006. Bilder av tripod. Torsk 78990.

Gjør det enklere å finne frem gamle bildeserier allerede lagt inn, og man slipper å laste inn bilder på serveren din på ny dersom man ikke husker når man lastet de opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.