Gå til innhold
Fiskersiden

KARUSSKARUSS!!!


StåleG
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av StåleG

sitat:Fin slank karuss... Dere må fore mer der oppe ;-)

Er det ikke en sammenheng mellom predator-fravær og kroppsfasong på Karuss? Den var kompakt og fin i kroppen, men ikke bolete akkurat.

Hovedårsaken til at karussen (og andre arter også for den saks skyld) har en helt annen fasong i vann med gjedde, er etter min mening at antall fisk i vannet er lavere enn uten gjedde. Det blir mer mat per snute. Her i Telemark f.eks, finnes det endel suter- og karussvann. Men gjedda er ikke like vanlig, og dermed så stopper suteren på 1-1,5kg og karussen på ca.1kg. Og dette er i næringsrike vann, men det hjelper lite når det er enorme mengder fisk. Her i landet er det alt for mange overbefolkede vann grunnet gjeddas fravær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur i Løkavannet i går, fra ca. 20.30 til 23.00

Siden den faste plassen vår har blitt skjendet av karmøybuer og allslags rask flyttet vi oss litt lenger ned i vannet. Vi Jeg fikk tre karusser på 760 -890 gram. Alle beit på Fiskemannens lyseblå bringebærdeig. (kan kjøpes av Fiskemannen for 500 kr. kiloen) Vi brukte også matchende fòr.

Kenneth den stakkars elendige tufsen fikk bare en ussel, bitteliten ørret. Han har faktisk vært på 8 eller 9 turer uten å få en eneste karuss. Jeg har fått fire, desverre er ingen av de større enn Karl Inge sin, men bare vent!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Veldig veldig bra, kanskje jeg burde komme meg en tur ut etter karussen igjen !?!?

Hvor er ned i vannet ? Nord eller sør ?

Omtrent rett nedenfor Caravansenteret, du ser garantert at gresset er nedtråkket ned mot vannet. Det er en åpning i sivet og det ligger noen steiner helt nede i vannet (Kenneths stangholder)og antagelig en del blått fòr ute i vannet. Virker som fisken er temmelig aktiv lenge før det mørkner. Hva er disse ryktene om gjedde???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.