Gå til innhold
Fiskersiden

Jakten på brakkvanns rødhai. Del III


Jarl Fr.
 Share

Recommended Posts

Etter det elendige fisket jeg opplevde i Spania forrige uke, tok jeg og broder'n, Stian, en tur ned på godbrygga vår i indre Drammensfjorden for og meite litt i kveld.

Brygga pleier og gi bra med fisk, og jeg har tidligere jaktet på rødhai der, etter å ha lest om en som ble tatt i garn inne i fjorden i fjor sommer.

Vi fisket i et par timer og hadde mye napp. Og vi fikk flere torsk og fine hyser.

Like før vi har tenkt og gi oss i 21-tiden har Stian et run på stanga....

12-3.jpg?t=1173733318

...og det er fast fisk....det kjennes ikke ut som torsk eller hyse.... kan det være ål?

Opp kommer denne...

12-2.jpg?t=1173733400

..en lekker småflekka rødhai på 1060 gram! Vi har klart det, Stian har bevist at det er mulig å få rødhai helt inne i brakkvannet i Drammensfjorden.

12-1.jpg?t=1173733531

12.jpg?t=1173733567

Tittei..... broder'n var rimelig høyt oppe en stund :P

Jeg fikk ingen hai denne gangen, men er grei tosk på 1600 gram..

12-5.jpg?t=1173733869

Og vi begge fikk flere hyser. De største bikket nok over kiloen. :D

12-4.jpg?t=1173733751

Ikke dårlig på et par timer.... Drammensfjorden er ikke så dum.

Jarl & Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott fangst, gøy når det lykkes med satsinger!!! Er det en, så er det sikkert flere i området, så bare stå på videre. Er vel ikke umulig at en del kommer til å valfarte til området :)

Har jo hørt om fangster av rødhai i munningen av av glomma også, så det kan jose ut til at de liker seg i brakkvannsområder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer begge to.

Stor hyse,pen torsk og en fantastisk hai.

Utrolig hvor mange arter man kan få i drammens fjorden.

Tipper den lykkelige fangstmannen ikke lander med begge beina på jorda på en lang stund ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tilbakemeldinger!

Dette var moro :)

Det virker som om der det er en er det flere. Sånn var det i Sandebukta. Dessuten er de veldig stedfaste så det er sikkert mulig å få den igjen, eller få flere...

Jørgen: Vi glemte å måle lengden, det var litt høyt stressnivå :lol: Men lang var den.... Mye større enn de vi fikk i Sandebukta.

Bunker: Jeg tror det er helt greit å spise fisken. Fjorden har vært renset i mange år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.