Gå til innhold
Fiskersiden

En ny muse kai....


Rønsingen
 Share

Recommended Posts

Denne turen gikk til den "berømte" bergnebb nrek. plassen til svein, for å se om det fantes noe spennende litt lenger ut en bare innunder kaia. Oz, hunter, Gone_fishing og jeg startet fisket i når det begynte å mørkne og det tok ikke lang tid før små brosmene og langene kom på land. Den største brosma var vel 2.9 hvis jeg ikke husker feil. Dessverre så måtte Oz kjøres hjem av Svein relativt tidlig pga sykdom (trolig svartedauden). Og i det Svein var på plass igjen så fikk han tlf i fra sin bedre halvdel om at det var sykdom i huset hos han også (svartedauden sprer seg fort...).

Så da var det til slutt bare jeg og Erling som satt igjen. Vi satt å skravla om div taktikker etter havål og om den "brukbare" langa Erling fikk for et par dager siden. Erling nevnte at agnet hans hadde vært relativt godt oppspist flere ganger den kvelden langa kom på land (noe som faktisk er ganske sjelden her på så dypt vann). Så han hadde tenkt å kanskje prøve med en liten krokfortom ekstra på pulley tackelet neste gang. Hvorfor vente tenkte jeg og festa en 15cm tynn stålfortom med en 8 varivas semicirkel krok i Svivelen som krokfortomen sitter i på pullyet. Agnet dette med reke og kastet ut. Etter uttallige små brosmer og null tegn til aktivitet på den vesle kroken. Så hadde jeg et lite runn i det vi pakket sammen. og etter en god mengde med pumping så kom det opp ei søt lita mus som hadde tatt den vesle reka :D. Musa veide forøvrig 1,05kg (og var større en de fleste brosmene...)

11024_s.jpg

Artig gjennsyn

Artig når ideer faktisk funker (skjer jo ikke så alt for ofte....) og at man får en morsom fisk i samme slengen gjør jo ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp det er en artig skapning, som fasinerer hver gang den kommer på land.

Her er et bilde av tackelet som ble brukt sån ca i hvertfall...

11025_s.jpg

Den vesle fortomen vil surre seg litt rundt og herje på litt men er ikke i veien på noen måte. Tanken er jo heller ikke å dra opp storfisken med denne fortomen så den kan sikkert gå ann å prøve med tynn mono og virkelig små kroker som 20-32....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis igjen! Du er uten tvil et av forummedlemmene som får mest mus (begynner vel å bli gammel etterhvert den der.. :D )

Uten av bildet avslører for mye, så ser nesten betongen og "jernbaneskinnen" litt kjent ut :D

Det er på den gamle fergekaien på Salhus. Ser ingen grunn til å holde denne plassen hemmelig, mus får man jo overalt her omkring.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også måtte være hjemme med syke barn + kone :D Kjenner at fiskelysten river og sliter i kroppen om dagen. Men det blir nok ikke noe fisking på et par dager :( Var og knuste ut en visdomstann i formiddag ;) Så jeg er godt dopet på paralgine forte og sterke Ibux :D:D

Skitt fiske folkens, og grattis med mus Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du oppe i 3 mus du også nå , som meg eller er dette din fjerde?

Men grattis uansett, blir musefiske på meg når jeg kommer meg i land også.

Har en følelse på at N-rek på havmus blir tatt i år,men spm er om den kommer i trøndelag eller på vestlandet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøøft. Hvorfor skal ikke det være lignende forhold ellers i landet. Er dere ekstremt gode til å fiskei sjøen, eller er Bergensområdet rett og slett fiskeparafis...

Gratulerer.

For å si det sånnt. Noe må jo bergenserene også kunne :( (Egentlig trur eg det er en helt grei plass dei bur, sånnt fiskemessig mener eg.) Det bør jo være mulig å finne plasser her nede også der det er mulig å få mus. Satser på att det skal bli mere tid til sjøfiske igjen nå når laksesesongen snart er slutt sånn att vi får testet ut noen steder.

Grattis med nok en fin fangst fra Bergensmafiaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du oppe i 3 mus du også nå , som meg eller er dette din fjerde?

Men grattis uansett, blir musefiske på meg når jeg kommer meg i land også.

Har en følelse på at N-rek på havmus blir tatt i år,men spm er om den kommer i trøndelag eller på vestlandet :D

Jeg derimot, er oppe i 4 nu. Perset i dag, med ei finfin mus på to kilo blank. Bare 300 gram opp til Specimen, satser på at i alle fall den sitter i løpet av året. Nrek hadde heller ikke vært så dumt, men da må man vel nesten tøtsje trekilosgrensa, og DEN er ikke grei... Godt å ligge en foran Rønsis i musejaget igjen også forresten. Dog tror jeg ikke jeg kan ligge på latsiden, det ser ut til at fjorden er relativt stappa med havmus for tiden...

Un Fotooo:

11153_s.jpg

Mvh Oz

Endret av Oz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aargh... Jeg skulle ikke sagt til deg at det ser ut som om jeg er innklipt i bildet... Det er jeg altså ikke. Noen kan få lov til å tippe hvorfor det ser slik ut.

Mvh Oz

To grove feil her. Mus på høylys dag, og sist men ikke minst:

finvær i Bergen en dag i september!?

Eh... Jeg mener; Gratulerer med pen mus!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.