Gabrielsen Skrevet October 18, 2006 Rapporter Share Skrevet October 18, 2006 Etter å ha hørt enkelte klage over at lista legges litt vel høyt på fangstrapporter, kan jeg nå legge ut en fangstrapport hvor lista legges lavt. Her er den : Var en tur til Lutvann i møkkaværet og harvet litt i timen etter skumring. Og fikk denne ørreten: Turen endte med at jeg kastet krok og mark opp i et tre og sleit snøret i det jeg prøvde å røske det løs Gadd ikke å sette på ny krok og fortsette - dro heller hjem til varmen Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pikewallis Skrevet October 18, 2006 Rapporter Share Skrevet October 18, 2006 Fint !! pröver å ikke skrive for mye ................. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim andre Skrevet October 18, 2006 Rapporter Share Skrevet October 18, 2006 enkelt og flott!trenger ikke bildet en gang for at det skal være verdt å lese en rapport. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Inge S Skrevet October 18, 2006 Rapporter Share Skrevet October 18, 2006 Og mer skal det ikke til for å glede meg ihvertfall Dessuten er det slike turer vi har flest av..... Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Skrevet October 18, 2006 Rapporter Share Skrevet October 18, 2006 Var jo ikke såååå lavt nivå da, kunne jo i det minste ha blanka...:-) Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gone_Fishing Skrevet October 18, 2006 Rapporter Share Skrevet October 18, 2006 Var jo ikke såååå lavt nivå da, kunne jo i det minste ha blanka...:-) Er dette forsøk på mobbing eller? Eg blanker ihvertfall altid på høyt nivå Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GStrike Skrevet October 18, 2006 Rapporter Share Skrevet October 18, 2006 Dessuten er det slike turer vi har flest av..... Med så stor fisk? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Rasmussen Skrevet October 18, 2006 Rapporter Share Skrevet October 18, 2006 Ja ja, det var jo fisk på land iallefall Var det på vestlandsmakk, eller er de avgått med døden? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovejan Skrevet October 19, 2006 Rapporter Share Skrevet October 19, 2006 fin rapport, fin fisk, var det på gulp du fikk den Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabrielsen Skrevet October 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet October 19, 2006 (endret) Hehe, enig i at fisken burde ha vært litt mindre (gjerne 25,5 cm eller noe sånt) for å gjøre det til en skikkelig "lavlista rapport", men det var nå den som lot seg friste . Uansett kan man ikke si at å rapportere inn en ordinær markaørret er å legge lista høyt. Det beste hadde vært som Jørgen sier å blanke - men heldigvis (må jeg vel si) gikk det ikke sånn. Marken var "øst-møter-vest" et par middels store Veitvetmark kombinert med to mindre vestlandsmarker - en uslåelig kombinasjon Så takk for marken Michael! Blir nok tatt flere fisk på de før jeg er tom Og det var faktisk ikke GULP Treet jeg satt markkroken fast i var et tre som hang utover vannet forresten - bare så dere ikke tror at jeg driver og kaster og herjer inne i skogen - går ikke så villt for seg i Østmarka på en vanlig onsdagskveld Endret October 19, 2006 av Gabrielsen Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vango Skrevet October 19, 2006 Rapporter Share Skrevet October 19, 2006 Treet jeg satt markkroken fast i var et tre som hang utover vannet forresten - bare så dere ikke tror at jeg driver og kaster og herjer inne i skogen - går ikke så villt for seg i Østmarka på en vanlig onsdagskveld Padlet antagelig selv forbi det treet like ved badeplassen forrige helg. Hang allerede en spinner i det treet, så det er nok snart ferdigpyntet til jul Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabrielsen Skrevet October 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet October 19, 2006 Hehe, er nok mye pynt i trærne langs Lutvanns bredder ja. Min var imidlertid en 2-300 meter nord for badeplassen. Tok ikke sjansen på å fiske i bukta ved badestranda da jeg er usikker på om den "bekken" som renner ut der kvalifiserer for fredning i oktober. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vango Skrevet October 19, 2006 Rapporter Share Skrevet October 19, 2006 Hehe, er nok mye pynt i trærne langs Lutvanns bredder ja. Min var imidlertid en 2-300 meter nord for badeplassen. Tok ikke sjansen på å fiske i bukta ved badestranda da jeg er usikker på om den "bekken" som renner ut der kvalifiserer for fredning i oktober. Det var der jeg så spinneren også. Vi padlet også langt unna badestranda i helgen, men det var mest fordi det var en 30-40 store og små som var på land der i tåka, og ingen bekk så jeg. Antagelig for mye tåke, og at vi var lengre ute på vannet. Så kun baderampa Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Rasmussen Skrevet October 19, 2006 Rapporter Share Skrevet October 19, 2006 Det var godt makken kunne være til nytte sånn at du slapp å ty til Gulp Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabrielsen Skrevet October 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet October 21, 2006 Ørreten blir middag i dag. Sjekket mageinnholdet: 50-øringen er ikke noe ørreten har spist men lagt der av meg for å ha noe å sammenligne størrelsen med. For hva er det ørreten har spist? Bittesmå rogn? Eller er det delvis utklekkede stingsilder? Kom gjerne med forslag til fluer som imiterer disse på en bra måte i tilfelle jeg kommer over ørret som beiter selektivt på disse Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ford prefect Skrevet October 21, 2006 Rapporter Share Skrevet October 21, 2006 (endret) Kan se ut som en liten Libelle-nymfe. Altså nymfe av en av de små øyenstikkerene. De største kan bli 3-4cm store For å imitere disse kan store, mørkegrønne nymfer brukes, f.eks streamerkrok #6 Endret October 21, 2006 av ford prefect Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabrielsen Skrevet October 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet October 21, 2006 Takk for svar. Men de bittesmå greiene, hva er det? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chironomus Skrevet October 21, 2006 Rapporter Share Skrevet October 21, 2006 Dei små ser vel ut som vannlopper, Cladocera. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laksefiskern Skrevet October 21, 2006 Rapporter Share Skrevet October 21, 2006 klamydia? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts