Gå til innhold
Fiskersiden

En rapport hvor lista legges lavt

Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

Etter å ha hørt enkelte klage over at lista legges litt vel høyt på fangstrapporter, kan jeg nå legge ut en fangstrapport hvor lista legges lavt.

Her er den :) :

Var en tur til Lutvann i møkkaværet og harvet litt i timen etter skumring. Og fikk denne ørreten:

181020062156394rbFkRaa1evj.jpg?69

Turen endte med at jeg kastet krok og mark opp i et tre og sleit snøret i det jeg prøvde å røske det løs :)

Gadd ikke å sette på ny krok og fortsette - dro heller hjem til varmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, enig i at fisken burde ha vært litt mindre (gjerne 25,5 cm eller noe sånt) for å gjøre det til en skikkelig "lavlista rapport", men det var nå den som lot seg friste . Uansett kan man ikke si at å rapportere inn en ordinær markaørret er å legge lista høyt. Det beste hadde vært som Jørgen sier å blanke - men heldigvis (må jeg vel si) gikk det ikke sånn.

Marken var "øst-møter-vest" et par middels store Veitvetmark kombinert med to mindre vestlandsmarker - en uslåelig kombinasjon :D

Så takk for marken Michael! Blir nok tatt flere fisk på de før jeg er tom :blink:

Og det var faktisk ikke GULP :hailfs:

Treet jeg satt markkroken fast i var et tre som hang utover vannet forresten - bare så dere ikke tror at jeg driver og kaster og herjer inne i skogen - går ikke så villt for seg i Østmarka på en vanlig onsdagskveld

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treet jeg satt markkroken fast i var et tre som hang utover vannet forresten - bare så dere ikke tror at jeg driver og kaster og herjer inne i skogen - går ikke så villt for seg i Østmarka på en vanlig onsdagskveld

Padlet antagelig selv forbi det treet like ved badeplassen forrige helg. Hang allerede en spinner i det treet, så det er nok snart ferdigpyntet til jul :hailfs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er nok mye pynt i trærne langs Lutvanns bredder ja. Min var imidlertid en 2-300 meter nord for badeplassen. Tok ikke sjansen på å fiske i bukta ved badestranda da jeg er usikker på om den "bekken" som renner ut der kvalifiserer for fredning i oktober.

Det var der jeg så spinneren også. Vi padlet også langt unna badestranda i helgen, men det var mest fordi det var en 30-40 store og små som var på land der i tåka, og ingen bekk så jeg. Antagelig for mye tåke, og at vi var lengre ute på vannet. Så kun baderampa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørreten blir middag i dag. Sjekket mageinnholdet:

21102006161255y4c892jfe8jP.jpg?82

50-øringen er ikke noe ørreten har spist men lagt der av meg for å ha noe å sammenligne størrelsen med. For hva er det ørreten har spist? Bittesmå rogn? Eller er det delvis utklekkede stingsilder?

Kom gjerne med forslag til fluer som imiterer disse på en bra måte i tilfelle jeg kommer over ørret som beiter selektivt på disse :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider