Gå til innhold
Fiskersiden

Enda en pen piggskate fra Barteland


namsenlaks
 Share

Recommended Posts

Etter å ha avlevert kona ved et lokalt festlokale for årets høydepunkt nemmelig julebord, var det duket for en kveld i fred og ro nede ved sjøen.

Jeg startet fiske ved dypvannskaia, fisket på den innerste delen,men måtte flytte meg derfra pga drivis.

Rigget meg til på det faste hjørnet og fikk ut 3 stenger med tanke på havmus.

Fisket med matchstangen etter diverse mindre fisk. Fikk en hågjel på 800gr rett etter å ha satt ut stengene.

Denne kvelden skulle jeg ta møydommen på fotografering med selvutløser...

Noe som resulterte i veldig dårlige bilder av Hågjelen.

Mens jeg dreiv å skiftet agn på surfstengene så hørte jeg at det runnet på matchstanga, ga fisken litt tid og gjore tillslag..

matchstanga fikk en fin dyp bue og kampen var igang, trodde først jeg hadde fått på en fin flyndre,men etter en liten men morro kamp, viste ei fin lita skate snuten sin.

Den ble tatt på land og veid til 850gr,morro på ei matchstang...

Pakket sammen og satte snuten mot kaia i byen, en plass hverken jeg eller Vilhelm har fisket noe seriøst på.

Det er endel dypere der en hva det er på dypvannskaia(skjønne det den som kan) :angry:

Der ble 3 stenger satt ut og hadde en del run, av noe jeg tror var Hyse eller Hvitting.

Det ble også her på matchstanga den første morro skulle komme, det i form av en torsk på 2480gr.

Mistet noe som virket som ei stor skate på matchstanga like etter på.

Derretter var det stille i noen timer, rigget derfor om på den ene stanga,med stor selvlysende blekksprut og stålfortom.

Stor makrellfilet som agn, så var det bare å vente igjen.

Det skulle ikke gå lenge før det runnet på makrellen,typisk skaterun.

Så etter en tung og heftig fight, åpenbarte det seg ei stor flott piggskate. Men det var nå problemene begynnte,jeg står på en kai, der det ikke er noen stige eller noenting, så jeg setter fra meg stanga og springer til bilen for å hente Karpehåven, på den fikk jeg selvfølgelig ikke ut telesopet, så da røyk den muligheten.

Tilbake til bilen for å finne en pilk og noen meter med 0.90 mono. Får lagt skata på ryggen og senket pilken ned i håp om å få krøket en av krokene på treblen inn i løkka på stålfortommen, dette gikk ikke på første forsøk kan du si

:lol:

Men etter noen minutter med fammling, så fikk jeg treblen på plass og skata kunne løftes opp i trygghet.

skata ble veid og fotografert får så å svømme ut i det store hav igjen.

Piggskata veide 6210gr

Det ble ingen Havmus denne gangen,men det får man ta senere...

Legger ved noen bilder av fiskene her:

15063_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/5987/15063.jpg

15065_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/5987/15065.jpg

15066_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/5987/15066.jpg

Endret av namsenlaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjå der ja... Ny plass igjen

Kan jo begynne å lure på hvor mye skate det egentlig er i fjordene der oppe???

btw : Grattis med meget pen skate

Er jo bare å se på fangstene til Vilhelm, han nærmer seg hundre piggskater...

Selv har jeg ikke gutset noe særlig etter dem,men hvis man fisker etter dem så er sjangsene store ja.

Håper bare på is nå, så står løgnin for tur, kansje man kan stiffte bekjentskap med en av de andre skateartene også

:angry:

Endret av namsenlaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja. Flott at tipset mitt med denne plassen slo til. Ligger mange timer med utforskning i mapsource bak dette ja :lol:

Du fikk ikke noen potteplanter i hodet av beboerne i skyskraperen pga (u)lyd fra nappvarslerne da? :angry:

Nå slo jo ikke tipset ditt helt til da

:wub:

Du hadde troa på grunna der til venstre,men skata fikk jeg etter å ha flyttet meg lengre ut og helt til høyre der på det dypeste, rett utover i fjorden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kul skat.

Det er jo rart om skatene berre finst nord i denne fjorden (Trondheimsfjorden altså). Er det nokon som har høyrt om skatefangst lenger sør? Me har jo dybder og mudderbotn i massevis...

Tatt både piggskate og havmus utenfor Malvik i høst. Tror Tritures, du og jeg må ta en fiskeprat snart, dere sitter vel bare et par hundre meter unna kontoret mitt til daglig. Har siste eksamen 12., og har "fri" fra alt[TM] bortsett fra jobb f.o.m. 17.12 om dere fortsatt er i byen da og skal fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt både piggskate og havmus utenfor Malvik i høst. Tror Tritures, du og jeg må ta en fiskeprat snart, dere sitter vel bare et par hundre meter unna kontoret mitt til daglig. Har siste eksamen 12., og har "fri" fra alt[TM] bortsett fra jobb f.o.m. 17.12 om dere fortsatt er i byen da og skal fiske.

sms: Prøvde å sende pm, men det funka ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.