Gå til innhold
Fiskersiden

Ruggen tur til Titran, bilder og film!


Daniel
 Share

Recommended Posts

Har ikke vært så aktiv i det siste her, eller med fiskestanga. Men nå er jeg tilbake :D

Turen begynte på fjellet (Rendalen) for oss som også skulle på håkjerringstur. Planen var å fiske oss til der Fredric skulle hente oss.

Etter en særs fuktig kveld på hytta som endte med en dritings Tore og en sovende Daniel i boblebadet, kom vi oss ned til elva (Mistra).

28250_s.jpg

Hadde ikke vadebukser så jeg hoppet i det kalde smeltevannet, men fisk ble det heller ikke da.

28251_s.jpg

Så ble vi hentet av Fredric i Trondheimsfjorden, vi skulle primært fiske etter håkjerring. Men hadde også håp om strore skater, kveite og nye arter. Utsyret var i orden, og været var sykt bra!

28252_s.jpg

Ny art på meg:

28245_s.jpg

Kom også opp noen av disse angtyvene:

28253_s.jpg

Hver gang vi sveivet opp for å bytte agn så den gamle agnen sånn ut eller så var den spist opp av slimål

28254_s.jpg

Men vi hadde ikke lykken med oss når det gjalt de store dypvanns artene, men vi fikk i det minste noen nye arter og en fin fin dag på sjøen :D

Så dro vi å møtte resten av gjengen på Titran. Den første dagen skulle primært brukes til langefiske, eller storsei hvis vi skulle være så heldige å treffe på den.

Gabrielsen med pen lange og forløpig ny pers:

28247_s.jpg

Junior fikk også et pent eksempklar:

28246_s.jpg

Men så smalt det på no som virket mye, mye større:

27504_s.jpg

27505_s.jpg

Skjønte ganske fort at dette ikke var no lange...

Det var litt sånn "tre skritt frem, to skritt tilbake" når jeg sveivet den opp. Endelig nermet den seg båten! Men når det bare var ca 10meter igjen satte den fart på ny! Den dro rett ned, rund 100 meter, og jeg hadde stam brems på :o

"Oii, denna måste va stor" kommer det fra Fredric

Fikk pumpet den opp igjen, og endelig fikk vi se den:

27506_s.jpg

27507_s.jpg

Så med en gang at den hadde tatt på den blå 12/0 gummimarken, med en liten seistrimel på. Og den satt IKKE godt :o

27508_s.jpg

Fikk satt en stor krok med tau på inn i munnen på den og bundet den til ripa. Fredric satt også harpunen i den, men den gikk ikke igjennom.

27509_s.jpg

Så begynte vi å dra (3 stykker), den var tuung!

27511_s.jpg

27512_s.jpg

Den gikk med et brak i dørken, og vi hadde klart det! Gleden var stooor, det er sant som jeg sier i filmen: myye bedre en sex! :)

27513_s.jpg

Vi gjorde så godt vi kunne med å veie den, fikk anslått vekta til mellom 75 og 80 kg.

27514_s.jpg

Ble selvfølgelig litt posering på båten:

27515_s.jpg

Og noen på land:

27516_s.jpg

27493_s.jpg

Fiksen veide 78 kg, 190cm lang og 131 cm rundt livet. Ny art og altmulig rekord :)

Det tok ca 45 min å få den opp, meter til før jeg/vi fikk den opp. Brukte en shimano S.T.C 20-30 pund stang, og en shimano TLD 20 med 0.39m PP. På tackelet brukte jeg 1,8 mono 250 LBS kjøpt på Veals.

Ahhhhhhhhhhhhh, digg!

De neste dagene ble brukt til lange, sei, torsk, uer, lyr og skatefiske (kun en båt på skatefiske).

Her er noen bilder av det.

10062007200642fCAPb7CC5Ti7.jpg?80

Fredrik med 2 flotter uer:

28255_s.jpg

Ny art på meg :)

28248_s.jpg

Atle med storlange:

28249_s.jpg

Fredrik med lyr:

28270_s.jpg

Veteranen Per Rickard, med en av sine pene langer:

28271_s.jpg

Kai (link) fikk også flott lange:

28272_s.jpg

Fredrik med 2 pene torsk han fikk på samme draget, største på 12kg :)

28273_s.jpg

Øystein S med ny art, lusuer!

28274_s.jpg

Bra flex i inlinerstanga til Kai med to storsei på:

28275_s.jpg

Måkene var med oss hele tiden. Bra bilde? Jeg likte det ihvertfall :)

28276_s.jpg

Så var det tid for skatefiske.

Jarle (los) kjører den første skata:

28277_s.jpg

Her er`n, ny art på Jarle:

28278_s.jpg

Gabrielsen var ikke dårligere:

28279_s.jpg

Morten (junior) fikk også:

28281_s.jpg

C&R på denne arten selvfølgelig

28280_s.jpg

Her er filmen av kveita: Kveitefeber Titran 2007, med Fredric Kullin

Alt i alt en kjempeflott tur, med masse hyggelige mennsker og knallvær :)

We`ll be back next year! (men først er der Røst)

Endret av Daniel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en ting å si: Fy *****! :D

Det sa vi mange ganger idag også..Så utrolig morsomt å være med på noe sånt.Det var så jævlig spennende

at jeg finner ikke ord ,bortsett fra Fy *****! :D

Endret av los
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker! :wub:

Dette var morro, spesielt at den tok på en blå 12/0 gummimark med en liten sei-strimel på :P

Den satt i munnviken, og var utrolig lett å få ut. Tror at å holde presset på fisken hele tiden er avgjørende.

Nå har vi 15 mann fortært et herlig måltid av kveita, noe pestomarinert og noe hvitløk/sitron. Nå bærer det ned på pub`n!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føtti hælvette!!! Gratulerer, gratulerer, gratulerer!!!! For en aldeles nydelig fisk. Jeg er dypt imponert. Meget, meget bra. Drømmen for meg det der, håper det skjer meg en gang.

Satser på bedre vær neste gang tipper jeg.

Mvh Oz

Endret av Oz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg filmet kveitekjøret til Daniel.Ingen bakgrunnsmusikk,bare live comments :)

Her får dere 13 min ,eller 40 mb . med kveite.Nedlastingen kan ta litt tid,men bør være unnagjordt på et drøyt min.med en normal bredbåndslinje.

Kveitefeber med Frederik Kullin/MS Gotland

Ps.Jeg vet jeg har skrevet etternavnet til Frederik feil på filmen.Det skal bli fikset litt senere

Edit: For best resultat lønner det seg sikkert å lagre på harddisk og spille derfra

Endret av los
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.