Gå til innhold
Fiskersiden

Hva gjør jeg feil? Fiske med harpe og agn.


FiskUlken
 Share

Recommended Posts

Heisann, jeg er ny på forumet. Den første posten min handler i bunn og grunn om 1 ting: I de siste dagene har jeg overhodet ikke fått fisk, eller ett eneste napp til tross for mange, mange timers fisking. Jeg har fisket med harpe og agn som torskefileter og makrellfileter. Fikk vite at Torsk ikke er så bra agn, men er det på noen som helst måte avskrekkende for fisken? Jeg pleier jo å få mer fisk uten agn..

Jeg har sett at det er pittesmå flekker med rust på noen av slukene. Er dette noe fisken vil anse som sykdom? Og jeg lurer på om jeg bør skru av Sabb diesel-motoren min. Selv om jeg fisker dypt, bråker den kanskje nok til å skremme vekk fisken? Jeg skjønner absolutt ingenting. Når jeg ikke har fått et eneste napp, tenker jeg at jeg har gjort noe alvorlig feil. Det hender jo av og til at lensepumpen spyler ut litt grums og grams, og jeg lurer på om dette kan ha kommet i kontakt med harpen sine sluker på et vis, og om dette kan ha noen sammenheng? Jeg aner ikke, men jeg synes det er veldig rart, og håper på tips og råd. Jeg er for øvrig interessert i all fisk, også småfisk, som skal røkes. Kan man få kveite og breiflabb på denne type fiske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og velkommen til forumet :)

Om du fisker på de samme plassene som før kan det være du må søke lengre ut, på dypere og kaldere vann. Det har jeg sett meg nødt til.

Da får jeg fisk i skråninger fra 100 m til 20 m..

Men det virker ikke som om de er særlig sultne på dagen.

Det må morgen eller kveld til for at de skal ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet

En harpe fisker vel strengt bedre uten agn. Og ordentlig rigget agntackel fisker mye bedre enn harpe.

Fisk bryr seg ikke om rust, men diesel(som nevnt), nikotin, og andre ting kan påvirke resultatet. Hiv utstyret i en bøtte med makrell, eller fiskeslo, eller bruk rekespray på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundedagene har vel kommet..... Jeg fisker i Storfjorden på Sunnmøre og det er lite fisk som biter. Har kun fått litt småsei og makrell på sluk. Har fisket dypt med makrell som agn også, men ingenting biter. Har også sett spor på utstyret etter noe jeg tror er kronemaneten Periphylla Periphylla. Når den er tilstede blir fisket dårlig. Det er nok mange grunner til at fisket er dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.