Gå til innhold
Fiskersiden

Ny Nedstrandst - ny pers ! (+ tacklediskusjon)


ThorEH
 Share

Recommended Posts

Fikk telefon rett etter værmeldinga igår kveld fra Skeie: om jeg var klar for ny tur til Nedstrandsfjorden...? Om jeg var. Født klar jeg. Så jeg ordna meg fri fra jobben, og stilte i båthavna kl 07.00 neste morgen! Været var fint, men litt kaldt. Så vi la i vei...

54088363_535cef9218.jpg?v=0

Men etter 15 minutts gange, møtte vi dette! Takk Skaperene for kartplotter... vi kjørte vel rundt 1,5 time i denne tåka [ ;) ]

54088362_fdbbdf9801.jpg?v=0

Men så når vi nærma oss Nedtrandsfjorden så kom det seg..

54088361_0f2af81637.jpg?v=0

Det var noen som lurte på tackle sist, her er det!

54088360_c77f545cdc.jpg?v=0

og det klarnet helt opp.. kun litt vind (men den gav seg helt utover dagen!

54088357_0f1a3b6455.jpg?v=0

Og her endelig etter ca 3 timer så er det endelig fisk på!

Ganske tungt kjentes det ut og, men regna med at det var pga den drøye strømmen vi hadde i dag!

54088358_a16bccad0c.jpg?v=0

Men det var ikke kun strøm nei, 142cm og 16500g!! Ny pers ja!

Fisket idag var ikke fullt så bra som sist, men hvem klager når man IGJEN nådde målet man hadde skrytt av at man skulle klare før turen. Nevnte for flere at jeg gikk for fisk på over 15 kg. [ :) ]

Vi fiska idag på 350-370 meters dyp... og strømmen gjorde at vi var oppe i søkker på 1-1,2 kg.

Kan nevne at Skeie fikk 3 mindre fisk, og jeg kun fikk denne ene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grattis med ny pers ja, og fisk over 15! Håper jeg også kan krysse 15 i helgen...

Ser du ikke bruker glidende takkel, men sirkelkroker? Ser ut som Owner Super Mutu 11/0 herfra (og kjenner deg rett...)? Har gutta prøvd ut glidende takler også og kommet frem til at dette er det beste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd glidende, men tror bare dette har noe for seg om fisken er forsiktig.En annen ting med glidende er at man de får begrensinger på opphengere. Men kan nevne at Mutu funker helt supert sammen med det tacklet som vist over også! Sveiver fisken på som ved vanlig fiske med sirkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Har prøvd glidende, men tror bare dette har noe for seg om fisken er forsiktig.En annen ting med glidende er at man de får begrensinger på opphengere. Men kan nevne at Mutu funker helt supert sammen med det tacklet som vist over også! Sveiver fisken på som ved vanlig fiske med sirkel

sleperen som henger i loddet vil vel lett skape trøbbel med bommen under nedslipp?

Hadde ikke gått for den løsningen der. (Been there, done that[ :) ])

sjøl bruker jeg fast pater noster tackle med tre plastbommer ca 30cm lange med 16/o sirkel med selvlysende blekksprut skjørt, høyden på tacklet er ca 3 meter der første bom er ca 50 cm over bunn, dette tackelet sprer luktstoffene langt avgårde raskt , samt at det "aldri" henger seg opp under nedslipp.

med 2-3 hele makrell Flappere eller fingers så er ddu godt rusta for storlanga[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.