Gå til innhold
Fiskersiden

Storfisk tackle fra Stord...


asmund aa
 Share

Recommended Posts

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av Flemms

Ikke for å ta gleden fra deg asmund aa, for dette ser ut som et fuknsjonellt og bra tackle, men det er vel rett og slett en modifikasjon av gode gamle Paternoster!? Modifisert med et rør/slange som fungerer som en slags bom! Det i seg selv er genialt, og inspirerte her i gården også![ ;) ]

Det er et paternoster tackel ,det er bindmetoden som er litt spesiell her, (min egen oppfinnelse[ :) ])

mange tror de må ha kjøpe bommer i rustfritt stål osv. ville bare vise hvor enkelt og billig det går å lage meget gode tackler fort og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råe langer det der! Blandt de 42 artene jeg har fått, er faktisk ikke lange en av dem enda,men snart... Men når det gjelder tackelet så er jeg enig i at det er fantastisk bra. Selv binder jeg det i mindre utgaver, til flyndre, hvitting osv. Da bruker jeg ikke hydraulikk slanger, men "jordings-strømpe". Selges i alle eletriker sjapper til en billig penge.Hvet dere ikke hva det er[:I]? Jo det er en gul slange med grønne striper på,denne er nok også ca.6mm tykk og passe stiv også til store tackler. så der har dere et alternativ, kansje verken bedre eller dårliger, men med "stilige" grønne striper[^] Ellers et tips til de som ikke klarer å knyte opphengsknuten:Sett en klesklype i senter av knuten(dvs. at man bare legger snøre som er over og under bommen i klypa,altså klypa i stede for fingerne dine). Så roterer du bare hele bommen rundt klypa,når du har fått ønskelig mengde med surringer på hver side av klypa tar du den vekk og trer bommen gjennom "seteret" som i den andre beskrivelsen. Håper noen forstod dette[ :) ] ellers bare prøv,det funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
  • 4 months later...

Får ikke opp bildene, asmund aa. :D

Veit det...

jeg var litt "smart" en dag å sletta et album hos fotoknudsen... :angry:

så jeg er nødt til å laste bildene opp igjenn til en leverandør.

Må jo sies at dette er "standard" Paternoster tackler, det er bindebeskrivelsen/metoden som er litt spesiell her, ALTSÅ: ingen revulosjon! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.