Gå til innhold
Fiskersiden

art nr 50!!! (med bilder)


kim andre
 Share

Recommended Posts

fikk meg en liten tur i sjøen i dag, fisket i Gandsen på en plass som tidligere har gitt meg en rekke arter, men i dag ble jeg virkelig positivt overrasket!

fisket med reke som agn, og brukte tre stenger der den ene hadde et enkelt glidende tackle, og den adre paternosttackle med to kroker.

fisket så med den treje på innsiden av moloen etter gylter og andre fiskslag.

etter få meter fikk jeg denne torsken på halvkiloen

0812200516329nJuVj8R5BYGGGqBKK.jpg?66

og så grønngylt på 150g

081220051638RZ417TdEVDtlydJFZJ.jpg?68

og så skjedde det noe på det glidende tacklet som lå ute på grunna!

etter litt sveiving med minimalt motstand dukket denne opp, fløyfisk på 156g. dagen min er nå definitivt reddet med art nr 50![ :P ][ :D ]

081220051625zFSqCDbWCqLEnWcpWv.jpg?48

081220051627sD63GBSnCfrl8RVLSG.jpg?96

og så ble det liv på innsiden av brygga, og en flott grønngylt på 168g dukket opp

0812200516331Oar4yltP44fM23Piy.jpg?35

og når jeg snur meg er det igjen noen ørsmå bevegelser i det glidende tacklet!

fløyfisk nr 2 er et faktum, tatt på nøyaktig samme plass som den forrige. denne var endel mindre og ble ikke veid.

081220051636EYOy7GL1F5VsUFStiX.jpg?26

081220051638V7qArAbCtuho7xH1ex.jpg?80

en liten sypike ble det også på den lille stunden jeg fisket, er litt usikker på om det er sypike eller en liten lyr...

081220051640oPPyG5YuFihQ2OlEoO.jpg?100

alt i alt en meget fin tur på 1,5 time, med ny art og at jeg fikk to fløfisk er jeg kjempefornøyd med!

dagens fangst

2 fløyfisk største 156g

5 små torsk største halvkiloen

3 grønngylt største 168g

1 knøttliten hvitting

1 sypike 80-100g

(kamera er ødelagt og klarer så vidt å ta bilder. på bildene blir noe ute av fokus og det står 12.08.2005 under bildedatoen p åalle bilder som jeg tar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karleif

Grattis med tøff fisk. Virker som det er vinteren som er tida for fløyfisk.

Funker ikke å sende PM til Thor, har prøvd[ :P !][ ;) ][ ;) ]

Pøh.. Grunnløse påstander [ :D ]

Måtte jo sporenstreks inn å sjekke PM'er og jammen var det en der som ikke hadde kommet med i oppdateringene.. er jo lov å gi beskjed da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av caddis

12 mer en meg. Lurer på om jeg skal sette meg et mål for 2006 Kim og det er å tangere eller gå forbi deg.[ :P ][ :D ]

Grattis killen [ :D ][ :D ]

dere er jo heldige som har alle ferskvannsartene der borte, men jeg har jo noen av de og[ ;) ][ ;) ]

dessuten skal Karleif hjelpe meg med noen haier og et par flate, så er jeg plutselig 15-20 foran deg[ ;) ]

neida, Caddis! bare kjør på, det er jo en utfordring å fiske etter arter, og for meg var det en STOR opplevelse å få fløyfisk i dag, og den følelsen unner jeg alle, til og med deg[ ;) ][ :D ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ :P ]Supert, Kim Andre, mangler du noken av våre "bankerser" får du sende ein PM så skal me sjå om ikkje det kan ordne seg når du er i området.Når det gjeld den arten du savner mest,HA, så vart det tatt ein sist helg i Dåfjorden her på øya. Var ein tur på Moster på jobb idag, og då såg eg HA stripa og jaga byttefisk, noko som nok krever ein prøvetur av Alex og meg i helga.[8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med fylte 50[ :D ] Håper også snart å nå dette målet,mangler jo bare 7 arter(litt skater,haier og dypvannsfisk så er jeg langt på vei trur jeg). Setter meg som mål å runde 60 arter i løpet av neste år,må jo vere fult mulig med de "lette" artene jeg mangler[ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.