Gå til innhold
Fiskersiden

Laks&Sjøørretfiske Møre&Romsdal 2006


robertar
 Share

Recommended Posts

Vel etter nok en helg i Eira kan jeg si meg fornøyd med to nye flotte fisker, Det trenger ikke gå veldig lang tid mellom hver fisk i juni, viser det seg. Den første fikk jeg på fredagskvelden, Den neste fikk Kai Finbråten ,også fikk jeg en på søndagskvelden.. De veide 6.6kg, 5.3kg og 7.6 kg. det har nå blitt tatt ca 20 fisker på valdet vi fisket på med snitt på syv kilo.

RobertR_laks6.6kg.jpg

KaiF_laks5.3kg.jpg

robertRlaks7.6kg.jpg

Endret av robertar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

her er bildet av laksen RobertL fikk torsdag

robertL8.2kg_driva.jpg

iløpet av døgnet fikk også RoyS og Christian Ekren hver sin mellomlaks 4.2 og 4.0 kg

robertekrenroy.jpg

vi var på plass i helgen også men Driva sank og ble klar samtidig så vi fikk kald nordvest rett inn, det gjorde kasting nesten umulig.

Lars B. Lønseth fikk uansett klart å lure denne

larsBlaks4.8kg-driva.jpg

4.8 kg, den var litt skadd av bitt fra kobb eller noe, så k-faktoren var dessverre litt lav.. ellers fin fisk

jeg kjente ingenting i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

vel slutt på fangstene har det ikke blitt.. men vi har vært å fisket noe i Orkla i det siste. RobertL har fått tre lakser til i eira 5.0-5.5kg vi hadde ikke med kamera :rolleyes:

En tur til i Eira har det blitt.

Lars B. Lønseth og Christian Ekren har fått hver sin på 5.0kg og 4.3 kg.

LB_laks5.0-kg.jpg

CR_laks4.3kg.jpg

RoyS fikk en på 4.5 kg

RS_laks4.5kg.jpg

jeg fikk en på 8.9 kg og en på 6.0 kg

RR_laks8.9kg.jpg

RR_laks6.0kg.jpg

på fredagen skal jeg, RobertL og ola til stryn.. gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel da er årets første sjøørret tatt for meg:).. den tok en black doctor på enkeltkrok str 2 ca kl ett på natta. Lite vann i driva men fin fluestrøm på sone 2. den veide 2.5 kg.

det gikk endel fisk denne kvelden og natten. jeg mistet også en laks på ca 3-4 kg tidligere på kvelden.

so_rr2,5kg01.jpg

so_rr2,5kg02.jpg

Endret av robertar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg...slike bilder vil få fremtidige generasjoner til å tro at laksen sto tett i tett i store flak i elvene på møre rundt herrens år 2006.

Dere er rå å fiske, og ikke minst veldig flinke å dokumentere fangstene. Flotte bilder som gjør at en får lyst å komme seg mer ut selv. Tusen takk for det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Etter en nesten resultstløs tur til stryn (sø 1.5 kg) så var det godt å få anledning til å fiske noen timer i Eira igjen.. Resultat for meg var en laks på 5.2 kg. Det er var veldig godt fiske der inne nå med mye smålaks og mellomlaks. Det ble tatt 24 fisker der inne de siste tre dagene.

rr_laks5.2kg.jpg

Etter Eira dro vi til Driva, regn gjorde at elva steig noen cm men ikke nok til å trigge noen særlig fiskeoppgang. jeg mistet en fisk i Midtiøra, ellers så var det ikke mye å skryte av..

jeg dro inn i Isa inatt, rykter om mye fin sjøørret, gjøre at jeg ikke greide å holde meg hjemme. Da jeg kom inn så jeg at elva var perfekt middels stor og litt farget. Jeg var i kontakt med mye fisk i natt, men ingen store ville feste seg. Fikk en sjøøret i underkant av 1.5 kg. smellfeit og sprek var den. Gøy på "lett" utstyr.

rr_so1,5kg.jpg

Nå blir det pause et par dager.. (kanskje...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.